Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo groeit United Wardrobe sinds het winnen van de 25 onder 25

Met een scherpere focus wil de 25 onder de 25-winnaar van vorig jaar United Wardrobe een betere klantervaring realiseren als online marktplaats voor vintage-kleding. Mede-oprichter Sjuul Berden vertelt over de toekomstplannen van de startup en de impact van het winnen van zo'n ondernemersprijs.

United Wardrobe is de grootste verhandelaar van tweedehands vintage-kleding in de Benelux. Het bedrijf van Sjuul Berden, Thijs Verheul en Thijs Slijkhuis is net verhuisd naar het iconische oude postkantoor op de Utrechtse Neude. 

De doelen zijn bijgesteld. Eind vorig jaar waren de jonge honden bezig om Duitsland te veroveren. Dat bleek meer werk dan potentieel profijt. 

Voor het komende jaar ligt de focus op het verbeteren van de klantervaring. Daarmee moet de webshop 1.000 stuks kleding per dag gaan verhandelen. Op dit moment ligt dat aantal tussen de 150 en 200. 

Sprout vroeg mede-oprichter Berden hoe het de onderneming vergaat sinds ze vorig jaar op het podium werden gehesen als beste jonge bedrijf

Vorig jaar werden jullie uitgeroepen tot beste jonge ondernemers van het jaar, hoe verging het jullie daarna?

“Daar hebben we ontzettend veel voordeel van gehad. Door die prijs ging het balletje rollen in de media. We krijgen veel andere contacten bij zowel landelijke televisie als kleinere media. Zo werd ons ineens gevraagd om deel te nemen aan een paneldiscussie op televisie. Zulke aandacht is gewoon gratis PR. Daar heb je als startup ongelofelijk veel aan.”

Hoe nu verder? 

“We focussen ons nu vooral het verbeteren van de bestaande producten. Vorig jaar hebben we een grote update gelanceerd voor de apps en website. Daarmee is onder meer het winkelwagentje toegevoegd. Eerst moest ieder product los worden afgerekend, dat hoeft nu niet meer. Die verbetering is een voorbeeld van waar we nu  mee bezig zijn: de user experience zo goed mogelijk maken.”

Welke updates komen er nog aan? 

“Na het winkelwagentjes was de nieuwe kwartaalfocus om een algoritme toe te voegen aan de site. Daarmee krijgt ieder product voor iedere user een score. Op basis van dat getal komen bepaalde producten naar voren als je naar onze website gaat. Op dit moment komen nog uitsluitend de nieuwste producten te voorschijn. Voor enkele gebruikers werkt die vernieuwing al. In de komende weken gaat dit voor iedere bezoeker van onze website werken.”

Jullie gingen toch VR gebruiken?

“Dat was in eerste instantie meer voor de grap. We hebben een hackathon weekendje georganiseerd en daar kwam een Virtual Reality winkel uit. Daarmee loop je door een landschap heen en zie je vier winkels. Losse shops voor dames, heren, sneakers en vintage. Op dit moment staat die app nog niet in de winkels. Maar misschien is het wel een goede om naar te kijken. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

We hebben gewoon het geluk dat wee hier twee geweldige developers hebben zitten. Dus na die grap van VR lezen zij zich even voor in en dan staat dat product ineens.”

Hoort jouw bedrijf ook in de 25 onder de 25 lijst? Sprout selecteert ieder jaar de beste 25 bedrijven van jonge ondernemers. Hier vind je meer over deelname.