Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

400 procent groei voor Hotelspecials

Sprout Challenger HotelSpecials doet het goed in het buitenland. De Zweedse dochter groeit 400 procent. Andere landen lonken. "We willen de nummer één positie."

Niet dat de groei in Zweden om grote getallen gaat. Het aantal boekingen steeg van 2.500 naar 10.000 – bij een relatief klein aantal hotels van 175. Volgend jaar rekent het bedrijf op 250 procent groei.

 

Ter vergelijk: In 2006 deed Hotelspecials Nederland 150.000 boekingen. Medeoprichter Nick Stals bevestigt tegenover Sprout dat er plannen zijn voor uitbreiding andere Europese landen, maar wil (nog) niet melden waar.

 

Remco Hofstede van Hotelspecials: “We willen niet te snel uitrollen naar andere landen. We willen het goed doen en niet half. Dat kan ook niet in zo’n competitieve markt.”

 

Volgens Hofstede volgt er eind volgend jaar in ieder geval een Deense vestiging, die wordt opgezet door de Zweden. Hotelspecials Nederland richt zich op België. “We gaan meer offline adverteren, het webgebruik in België loopt achter ten opzichte van Nederland”, aldus Hofstede. 

 

Hotelspecials.be is nu goed voor 10 procent van de boekingen, dat moet groeien. Die groei komt volgens Hofstede niet uit Wallonië. De Belgische site is er alleen in het Nederlands. “Het Frans sprekende deel van België heeft minder te besteden. De investering die nodig is voor het vertalen van hotelinformatie en recensies is gigantisch.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

En ook in Nederland blijven de ambities hoog: “We willen de nummer één positie.”