Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Veel bedrijven vertellen niet echt een verhaal, dat is een probleem’

Ieder bedrijf heeft een verhaal en dat moet je durven uit te dragen, denkt storyteller Reinier Rombouts. Met zijn bedrijf Chief Storyteller adviseert hij ondernemingen bij het maken van verhalen.

In samenwerking met 7 Ditches TV

Succesvolle leiders durven hun fouten toe te geven

In een vorig leven was Rombouts journalist. Voor een boek sprak hij menig ceo en geregeld vroegen mensen hem wat het geheim was achter het succes van deze leiders. Welke eigenschappen hadden ze? Rombouts zucht erom. Het zijn immers totaal verschillende mensen. Wat hem wel opviel: “Ze durven zichzelf te zijn, durven ook hun fouten toe te geven, ze weten waar ze goed in zijn en waar ze niet goed in zijn. Ze durven hun eigen verhaal te vertellen en het op hun eigen manier te doen.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Jezelf zijn kan ook op bedrijfsniveau goed werken. Marketingverhaaltjes, daar trapt niemand meer in. Of, in de woorden van Rombouts: “Het probleem bij veel bedrijven of organisaties is vaak dat ze niet echt een verhaal vertellen, maar gewoon een boodschap zenden.”

Storytelling is niet alleen een leuke hobby, je kunt er volgens de ondernemer ook daadwerkelijk wat mee verdienen als bedrijf. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat potentiële klanten geïnteresseerd raken in waar je organisatie voor staat. Mooi meegenomen, volgens Rombouts: “Er wordt vaak gezegd: storytelling, da’s eigenlijk een slecht product maar dan komen ze met een mooi verhaal. Dat kan, maar daar geloof ik niet in, dat werkt niet. Je product, je dienst moet goed zijn en dan moet je ook een goed verhaal hebben.”