Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Webwinkeliers schieten tekort

Niet wat betreft verkoopresultaten, maar als het gaat om de informatievoorziening. 90 procent van de webwinkeliers informeert zijn klanten onvoldoende.

Internetondernemers dienen zich aan een aantal regels te houden. Wie daar lak aan heeft, wordt sinds 1 januari 2007 door de consumentenautoriteit op non-actief gezet. Zo merkte ook de Nederlandse variant ufoflug.com. De site was niet voorzien van de noodzakelijke bedrijfsinformatie en werd door de autoriteit uit de lucht gehaald.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

De consumentenautoriteit onderzocht 500 webwinkeliers en vond het volgende:

  • 50 procent informeert onvoldoende over de wettelijke bedenktijd na aanschaf
  • 55 procent verbindt ten onrechte bepaalde voorwaarden aan het retourneren van producten, bijvoorbeeld aan de verpakking
  • 20 procent markeert de stappen tot aankoop onvoldoende
  • 25 procent is onduidelijk over BTW; in- of exclusief
  • 20 procent vermeldt de levertijd niet