Boekentips: Human2Human, Mentaal Kapitaal en Invloed

Dagelijks verschijnen tientallen boeken, maar welke mag jij als ondernemer écht niet missen? Sprout licht er wekelijks drie uit. Deze week het Human2Human: De nieuwe klantrelatie, Mentaal Kapitaal en Invloed: de zes geheimen van het overtuigen. 

1. Human2Human: De nieuwe klantrelatie (Daniëlle de Jonge)

Als topsprekers en -auteurs Jos Burgers én Steven van Belleghem een boek aanprijzen moet het wel de moeite waard zijn. In Human2Human beschrijft Daniëlle de Jonge hoe je van klanten ambassadeurs maakt. Hoe doe je dat? Door klanten échte aandacht te geven. Aan de hand van checklists, voorbeelden, een barrometer en quotes wordt je met je neus op de feiten gedrukt: traditioneel verkopen is niet meer van deze tijd. Heb je de sale gedaan, denk dan ook aan netvliesmanagement, hoe blijf je in de picture? Jezelf een uitdagen doel stellen: maak je klant trending topic! 

Bestel als paperback - € 19,95
Bestel als e-book - € 10,00
Nederlandstalig, 160 blz., uitgegeven door Van Duuren Management

2. Mentaal Kapitaal (Elke Geraerts)

Laten we het niet onder stoelen of banken schuiven: ondernemers hebben last van stress, veel stress. Zorgen over personeel, omzet, risico's of andere zaken zouden zomaar de oorzaak kunnen zijn van een nare burn-out. Onderzoeksinstituut TNO berekende dat de maatschappelijke kosten van werkstress tussen de 4 en 5 miljard euro per jaar bedragen. Gelukkig kan je jouw brein trainen om veerkrachtig te zijn en bovenal stressbestendig: mentaal kapitaal. In dit boek toont 'brein-expert' Elke Geraerts aan de hand van wetenschappelijk onderzoek de belangrijkste componenten voor mentale motivatie. We lichten een klein tipje van de sluier op: stop met multitasken, focus, wees onbereikbaar en maak tijd voor verveling. 

Bestel als paperback - € 19,99
Bestel als e-book - € 15,99
Nederlandstalig, 208 blz., uitgegeven door Lannoo

3. Invloed: de zes geheimen van het overtuigen (Robert Cialdini)

Dan sluiten we af met een golden oldie: het boek Invloed van marketingguru Robert Cialdini. De Amerikaan onderzocht in zijn lange carriére de zes kernregels van menselijke beinvloeding: wederkerigheid, commitment, sociale bewijskracht, sympathie, autoriteit en schaarste. Dat laatste moet voor iedereen die voor een Groupon of andere dagaanbieding is gevallen bekend in de oren klinken. De principes zijn simpel en toepasbaar op elke onderneming, bovendien staat het boek ramvol interessante voorbeelden en onderzoeken. Robert Cialdini geeft binnenkort een lezing in Nederland, dus mocht je de zes beinvloedingsprincipes van de grootmeester zelf willen leren, schrijf je dan snel in!

Bestel als paperback - € 29,95
Bestel als e-book - € 24,99
Vertaald, 306 blz., uitgegeven door Academic Service

Boekentips voor volgende week? Stuur een mail naar boeken@sprout.nl.

Volg ons ook op Twitter en Facebook

Tips? Mail redactie@sprout.nl

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!