Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challengers: alle macht aan de klant

Veel challengers geven de macht aan de klant. De producten en diensten van uitdagers als Hyves, Qurrent, Sellaband, Iens en Boober, komen samen met de gebruiker tot stand.

Echte uitdagers gaan veel verder dan het goed luisteren naar hun klant. Zij maken hun product of dienst samen met de gebruiker. Het is een van de belangrijkste uitgangspunten voor veel sprekers op de Sprout ChallengerDay die 1 november plaatsvindt.

 

Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Hyves. De sociale netwerksite kan niet bestaan zonder zijn 4 miljoen gebruikers die de inhoud van de site grotendeels bepalen. Een vergelijkbaar principe stuurt Wakoopa van Robert Gaal, een sociale netwerksite zich profileren met de software die ze gebruiken. Spanjar en Gaal zijn niet de enige challengers die hiermee te maken hebben. Zo leunt ook restaurantsite en -gids Iens Independent Index op de eetervaringen van 70.000 proevers.

 

Ook Boober.nl van Guus Drijver geeft de macht aan de gebruiker. Daar lenen mensen zonder tussenkomst van de bank geld aan elkaar. Pim Betist met Sellaband schakelt op zijn beurt de muziekindustrie uit. Bij Sellaband kunnen luisteraars investeerder worden in een band. Misschien wel de meest vergaande propositie is die van Qurrent. Igor Kluin wil dat consumenten zelf, op duurzame wijze, hun energie gaan opwekken. Exit energiebedrijven.

 

Deze sprekers live zien? Er zijn nog enkele kaarten voor de Sprout ChallengerDay. U bestelt ze op onze website