Met deze innovatie zie je al jouw post voordat het in de brievenbus ligt

Mijn Post

Met Mijn Post in de PostNL-app weet de consument ’s ochtends vroeg al welke post er die dag in zijn brievenbus ligt. Dat is niet alleen handig, maar vooral ook een effectieve manier voor ondernemers om fysieke post van digitaal gemak te voorzien.

De postmarkt is flink in beweging. De ontwikkelingen zijn een logisch gevolg van de flink oprukkende digitalisering en dat betekent niet alleen een bedreiging, maar vooral ook kansen.

Innovatie

PostNL is volop bezig met het ontwikkelen van tal van innovaties op het gebied van post bezorgen. Zo kwam het Nederlandse postbedrijf eerder al met de persoonlijke postzegel die je zelf kunt ontwerpen door er bijvoorbeeld een foto op weer te geven, of de postzegelcode die je eenvoudig in de PostNL-app bestelt, waardoor je altijd een postzegel bij de hand hebt.

Mijn Post in de PostNL-app is één van de innovaties van PostNL om fysieke brievenbuspost dichterbij de digitale wereld te brengen. Met Mijn Post springt PostNL bovendien in op de nieuwsgierigheid van de consument naar hun post. In de PostNL-app kan een gebruiker ’s ochtends vroeg al zien welke post er die dag naar hem of haar onderweg is. Tijdens spitsuur in de trein, wachtend op die belangrijke afspraak of op vakantie; ontvangers kunnen direct weten welke post op de deurmat valt.

Mijn Post voor ondernemers

Voor ondernemers biedt Mijn Post extra kansen. Één van de grootste marketingtrends op dit moment is phygital, maar deze combinatie van offline en online (physical + digital = phygital) wordt door veel ondernemers nog over het hoofd gezien. PostNL combineert met deze service de nieuwsgierigheid en aandacht voor fysieke post met het gemak van digitaal.

In een continu veranderende stroom van communicatie wordt het voor ondernemers steeds lastiger om op te vallen met hun eigen boodschap. Mijn Post in de PostNL-app is in dat geval een slimme manier voor ondernemers om onder de aandacht te komen bij klanten. Door Mijn Post in de PostNL-app kan de ontvanger vanuit de PostNL-app direct op jouw post reageren door erop door te klikken. Hierdoor verhoogt het bereik, de effectiviteit én de conversie van jouw post. Bovendien is het een gemakkelijke manier om een fysieke campagne digitaal te meten.

Schuurman Schoenen

Een voorbeeld van een bedrijf dat gebruik maakt van de inzet van direct mail in combinatie met Mijn Post in de PostNL-app is Schuurman Schoenen. Doordat de direct mail al in de PostNL-app te zien is voordat deze daadwerkelijk op de deurmat valt, kan de klant al gebruik maken van de aanbieding. Met een activerende link onder de afbeelding van de direct mail in de PostNL-app kan de gebruiker doorklikken naar de webwinkel. Het resultaat van één van deze campagnes was een click-through rate van in totaal 64 procent, met een uiteindelijke conversie in verkoop van maar liefst tien (!) procent.

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis geen enkel artikel van Sprout over direct mail.

Schrijft voor Sprout over startups, investeringsgeld en snelle groeiers.

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!