Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Groupon op z’n Hollands

Sprout helpt startups aan groeikapitaal. Samen met Symbid, een platform waar investeerders microfinancieringen vanaf twintig euro kunnen doen, hebben we een crowdfundingpagina opgezet. We lichten een startup uit: P-less, van Bram Bongers.  

Waarom sta jij op Sproutfunding?

“Voor de internetsite P-less.nl. Daar kunnen consumenten producten die ze online kopen, goedkoper krijgen met één extra klik. Dat komt omdat wij ze de commissie terugbetalen die we krijgen van webwinkels voor het genereren van traffic. Stel dat je bij Wehkamp laarzen van tweehonderd euro ziet, dan klik je bij P-less door naar de site van Wehkamp, rekent af en krijg je van ons veertien euro. Zo krijg je hetzelfde product, maar dan goedkoper; cashback heet dat. Het kost je alleen een extra klik.”


Hoe verdienen jullie zelf aan het concept?
“Wij schrijven 6,95 euro administratiekosten per jaar af van het geld dat je verdient met aankopen. Gebruik je het systeem niet, dat betaal je ook niks. Het is niet veel, aangezien de gemiddelde gebruiker bijna honderd euro per jaar bespaart. Wij denken zelfs dat tweehonderd à driehonderd euro per jaar goed haalbaar is, zeker aangezien je ook verzekeringen en mobiele abonnementen via ons kunt aanschaffen.”

Hoeveel heb je nodig?
“Ik heb 50.000 euro nodig, en daarvoor geef ik vijf procent van mijn aandelen weg.”

Waar ga je het voor gebruiken?
“Ik wil doorgroeien in aanbod van webwinkels. Dat zijn er nu 300, maar ik wil er 1000 aansluiten. Daarnaast wil ik meer leden aantrekken, maar daarvoor moet ik geld hebben om een goede marketingcampagne op te zetten. Ook ga ik een ervaren marketeer aannemen die helpt met de uitbouw. Uiteindelijk heb ik een grotere kapitaalbehoefte, maar ik zet Symbid in om te kijken wat voor reacties en feedback we krijgen, en als overbrugging tot ik een investeerder heb aangetrokken.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Waarom moeten mensen in P-less investeren?
“In Engeland bestaat dit concept al een paar jaar; een vergelijkbare site heeft er 1,5 miljoen gebruikers, en groeit met 40.000 gebruikers per maand. Ik ben ervan overtuigd dat het hier ook zo succesvol kan worden, zeker als je ziet dat online koopgedrag elk jaar met dubbele cijfers groeit. P-less heeft een enorme groeipotentie. Ik heb alleen nog geld nodig voor de uitbreiding van het aanbod en een marketingcampagne om het bekend te maken. 2010 was het jaar van de dagaanbiedingen, 2011 het jaar van de groepskortingen en 2012 wordt het jaar van de cashback.” 

Ook op zoek naar groeigeld? Ga naar www.sprout.nl/sproutfunding