Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Squla gaat Europa in

Soms zijn je eigen kinderen je beste inspiratiebron. André Haardt van Squla bouwde een online oefenprogramma voor kinderen, waarin RTL Ventures eerder dit jaar investeerde. Hij vertelt over zijn groeiplannen bij Groeigeld. ‘Binnen vier jaar hopen we naar 150.000 abonnees te gaan.’

André Haardt zag een paar jaar geleden dat het mediagebruik van zijn kinderen op school heel anders was dan thuis. ‘Ik zag een enorme kloof, en dacht: volgens mij is het heel leuk voor kinderen en nuttig voor ouders als kinderen op een andere manier gemotiveerd worden om te leren.’ Hij ging bouwen aan Squla, een online gamingplatform waar kinderen spellen kunnen spelen die zijn gebaseerd op officiële lesstof. 

Eerder dit jaar verkocht Squla voor een onbekend bedrag een minderheidsbelang van 20,3 procent aan RTL Ventures, waarmee het bedrijf verder kan groeien. De huidige 33.000 abonnees moeten er de komende jaren 150.000 worden. In eerste instantie in Europa, maar Amerika lonkt ook. In 2014 zal uitgerold worden in de eerste twee landen buiten Nederland. In Nederland heeft inmiddels zo’n veertig procent van de ouders en leerkrachten al eens van Squla gehoord, meette Haardt. ‘Dat is belangrijk, want ouders moeten als eerste worden aangesproken.’

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bekijk hieronder het hele interview met André Haardt op 7 Ditches TV