Groeigeheimen: Koud e-mailen? Met dit template krijg je vaker antwoord

E-mailen naar potentiële (B2B-)klanten is een kunst, maar ook een wetenschap. Hoe zorg je dat je vaker antwoord krijgt, in plaats van dat je berichten in de digitale afvalbak belanden? Jaap Vergrote ontwierp - mede op basis van de Nederlandse sales-goeroe Jacco van der Kooij - een waardevol sjabloon.

Let op: dit artikel is alleen verkrijgbaar tot 17 augustus 2019, daarna gaan deze groeigeheimen terug de redactiekluis in. Word voor 17 augustus lid van Sprout om dit artikel te lezen. Huidige abonnees krijgen ‘m automatisch in de mailbox.

In deze Groeigeheimen lees je:
- Hoe je zorgt voor een betere respons op koude e-mails
- Hoe je met een gerichte benadering meer succes boekt
- Hoe een goede subject line het verschil kan maken

Zolang je hun geen waarde levert, zullen weinig mensen interesse tonen in wat je verkoopt. Maar laat je in een eerste, koude e-mail gelijk zien dat je onderzoek hebt gedaan en dat je daadwerkelijk waarde toevoegt aan het bedrijf dat je mailt, dan heb je de eerste voet tussen de deur. Maar hoe doe je dat op een gestructureerde, gerichte manier?

In deze Groeigeheimen laten we je zien hoe je aan de hand van een concreet template kan zorgen dat het aantal keer dat je een reactie terugkrijgt, aanzienlijk stijgt. Zie het ook als een spel, zegt sales-expert Jaap Vergrote. “Er zijn twee partijen met een bal, en iemand moet die terugspelen. Hoe maak je dat het makkelijkst?”

Meer over Groeigeheimen van Sprout

Redacteur Sprout (online). Email: maarten@sprout.nl

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!