Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Groeikapitaal voor online kledingdienst The Cloakroom

Startup The Cloakroom uit Amsterdam krijgt een investering van 1,2 miljoen euro van de drie investeerders Connect Ventures, Hein Pretorius en Kees Koolen.

Pretorius is onder meer commissaris bij mediabedrijf Naspers, Koolen hielp eerder Booking.com groot te maken en is nu betrokken bij de internationale uitrol van Uber. 

The Cloakroom omschrijft zichzelf als een ‘personal shopping service’ voor mannen. Klanten krijgen op basis van stijlvoorkeuren kleding opgestuurd, waarbij alleen hoeft te worden betaald voor kleding die daadwerkelijk gekocht wordt. 

‘Doormiddel van persoonlijk advies bereik je veel meer loyaliteit dan met emails, bodemprijzen en winkels op A-locaties”, zegt medeoprichter Kasper Brandi Petersen.

Groei

Volgens investeerder Sitar Teli van Connect Ventures kent de 11 maanden geleden opgerichte dienst een ‘enorme groei en winstgevendheid’. ‘Wij geloven heilig dat The Cloakroom de toekomst is voor de consument, een toekomst toegespitst op gemak en personalisering,’ aldus Sitar Teli, die eerder investeerde in Soundcloud en Citymapper.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het team van The Cloakroom bouwt met het investeringskapitaal verder aan een platform waar medewerkers van de dienst door middel van een ‘drag en drop’-systeem zelf een zending kunnen samenstellen. Daardoor kunnen ze straks vanuit elke plek in de wereld klanten bedienen.

‘De combinatie van lokale kantoren, countrymanagers en communitymanagers zorgt er voor dat we ten allen tijden kunnen inspelen op veranderingen in lokale markten en de kwaliteit blijven bieden waar we nu bekend om staan’, aldus de dienst die werd opgezet door twee Denen en een Nederlander.