Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Grote bedrijven plaatsen popsterren op de payroll

Zangeres Alicia Keys vertrekt na een jaar als 'creatief directeur' bij het geplaagde BlackBerry. Ook andere bedrijven roepen creatieve functies in het leven voor popartiesten. Vooral een handig pr-middel. 5 voorbeelden.  

 

BlackBerry zingt weer toontje lager

Begin vorig jaar kreeg Alicia Keys de titel Global Creative Director. Per 31 januari van dit jaar vertrekt ze alweer. De reden is niet bekend gemaakt. Keys moest het gezicht worden van de vernieuwde smartphone en ook zou ze het Keep Moving Forward-project ondersteunen. Fans konden foto’s uploaden die in haar videoclips gebruikt zouden worden. Klein detail: ze werd betrapt op het plaatsen van een tweet met een iPhone. Oeps.  

Lady Gaga: Polaroid Face

Haar Poker Face moet haar ook in zaken goed van pas komen. In 2010 sloot de popster een meerjarig contract met camerabedrijf Polaroid. Ook voor haar werd de functietitel ‘creatief directeur’ in het leven geroepen. Zo gaf ze meerdere keren acte de presénse voor het merk tijdens de Consumer Electronic Show (CES) in Las Vegas. En ze zou het brein zijn achter Polaroid’s nieuwe ‘brilcamera’, die er ietsje gewaagder uitziet dan de Google Glass. 

Will.i.am: Intel inside…

Will.i.am, de voormalige frontman van The Black Eyed Peas, houdt naast muziek ook van tech. Sinds begin 2011 staat hij onder contract bij Intel. Hij is er ‘director of creative innovation’. De chipmaker heeft hem op de loonlijst gezet om over ‘de computer van de toekomst’ te helpen nadenken.     

Justin Timberlake en Budweiser: geen kattenpis…

De popzanger is sinds vorig jaar niet alleen het gezicht van het Bud Light Platinum, maar krijgt ook de titel ‘creative director’ van het merk opgespeld. De reclamemannen van Budweiser (onderdeel Anheuser Busch-Inbev) vonden een officiële de reclamecampagne meer smaak geven. De titel is dan ook vooral pr-technisch heel erg lekker, want los ervan betreft het gewoon een vergaande sponsordeal.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

50 Cents en Vitamin Water: zeer gezonde winst

De Amerikaanse rapper is 50 Cents heeft misschien wel het best geboerd van allemaal. Want toen hij begin jaren 2000 door het fitnessdrankmerk Vitamin Water werd gespot, liet hij zich niet als werknemer op de loonlijst zetten, maar hij werd een directeur-grootaandeelhouder. Het merk kreeg onder zijn aanvoering als ‘creative partner’ zo’n boost dat CocaCola het merk opkocht. Het aandeel van de rapper zou toen 100 miljoen dollar waard zijn geweest.