Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Guerrillamarketing met negerzoenen

Mooi lesje guerrillamarketing van Buys. De negerzoenenmaker veranderde de naam van haar meest bekende product en haalde er alle media mee. En vandaag doet ze dat opnieuw.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Want de Negerzoen werd geen Buys Zoen omdat de stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers Slavernij Suriname dat vroeg, maar omdat de naam beter commercieel uit te venten was. Reden één geloven we al niet, en reden twee daar hebben we ook onze twijfels bij. 

Want de marketingafdeling van het bedrijf zal er echt niet rauwig om zijn
dat geen medium het nieuws oversloeg (meer dan 80.000 hits in Google). 
En het zal ons niet verbazen als het bedrijf het trucje herhaald. Volgend jaar liggen er gewoon weer Negerzoenen in de winkel.