Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Haal meer uit de beurs

Vakbeurzen alom dit najaar. Als u het goed aanpakt zijn deze beurzen een leadgenerator van jewelste. Vier tips voor een beter rendement.

1. Breng de laatste innovaties
Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de bezoekers op een beurs vooral op zoek is naar noviteiten. Tegelijk besteedt slechts een derde van alle exposanten daar aandacht aan. Laat dus wat nieuws zien (en wat minder bestaand materiaal) en de contacten komen vanzelf.

2. Mik ook op bestaande business
Op beurzen lopen niet alleen veel potentiële nieuwe relaties rond, maar ook bestaande. Het is een bekende valkuil om hen geen aandacht te geven, terwijl zij juist ook op een beurs bevestiging en herkenning zoeken.

3. Nodig van tevoren breed uit
Het geheim van een goede beurs zit in de voorbereiding: exposanten die vooraf veel uitnodigingen versturen ontvangen niet alleen de meeste relaties, maar blijken na afloop gemiddeld ook het meest tevreden over de beurs. Een richtlijn: voor elke 10 m2 standoppervlakte, zou u circa 150 uitnodigingen moeten versturen.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

4. Vergeet de nazorg niet
Daar sta je dan, met je vissenkom vol visitekaartjes. En nu? Besef u goed dat het eigenlijke werk van de beurs pas begint in de weken erna.