Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe is het nu met… Klaas Kroezen?

Hebben oud-deelnemers van de 25 onder de 25-lijst de belofte van succes waargemaakt? Sprout zocht er drie op. Klaas Kroezen (26) verkocht een meerderheidsaandeel van WUA! om de groei van het bedrijf te versnellen.

Stond WUA! nog in de kinderschoenen toen Klaas (26) en Henk (28) Kroezen in 2008 werden genomineerd voor de 25 onder de 25, tegenwoordig zit de onlinemarketingonderneming alleen nog met de Top200-bedrijven om de tafel. Medewerkers- en klantenonderzoekonderneming Effectory investeerde in januari 2009 enkele tonnen en kocht daarmee een meerderheidsbelang. “Zo hebben wij de eerste vijf jaren van een bedrijf overgeslagen en alles in één keer neer kunnen zetten”, blikt Klaas Kroezen terug. “Het is een droom die uitkomt.”

Dan heeft Kroezen het niet alleen over het fraaie kantoorpand aan de Herengracht in Amsterdam, waar ze vanuit hun studentenkamer introkken. “Effectory had al een idee voor online klantenonderzoek op de plank liggen en wij kregen de kans dat verder uit te werken. Zij gaven ons daarbij alle mogelijke ondersteuning, vooral door coaching op het gebied van management en sales.”

Energieniveau

WUA! richt haar pijlen sindsdien op online oriëntatie- en service-onderzoek – eventueel in combinatie met workshops – voor grote banken, verzekeraars en marktspelers als Mediamarkt, ING, Anwb, KLM en Kruidvat. Hoe zoeken klanten van deze opdrachtgevers op het internet? Wanneer blijven ze ‘hangen’? Wanneer gaan naar de concurrent? Maar ook: vinden ze snel antwoord op hun vragen of zijn ze snel geneigd om de – kapitaalverslindende – telefoon te pakken?

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

“Zonder de investering van Effectory was het ons niet gelukt om al zo snel met deze partijen om de tafel te zitten”, is Kroezen realistisch. “Dankzij die stap zetten wij in 2010 al ruim € 1 miljoen om. Voor 2011 verwachten wij rond de € 2 miljoen en ook in 2012 willen wij groeien. Ik heb er enorm veel van geleerd, onder meer om ontzettend hard te zijn in je agenda. Alleen als je ook je rust pakt, zit je namelijk op het energieniveau dat nodig is om dit bereiken.”

 

Lees ook hoe het nu gaat met Thiemo van Rossum en Ben Woldring