Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe maak je een sterk logo?

Een sterk logo is niet afhankelijk van vorm of lettertype. De gele M van McDonalds, het beeld van Apple en het lettertype van Coca Cola hebben één ding gemeen. Ze zijn in elke vorm en elk formaat herkenbaar. Waar moet u dan op letten?

Een aantal tips:

1) Eenvoud werkt
Het logo moet een symbool zijn wat herkenbaar en makkelijk te gebruiken is. Gebruik niet te veel details, informatie laat staan verschillende lagen. Het maakt het alleen maar onduidelijker en moeilijk te onthouden.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

2) Gebruik kleur als aanvulling
Houd er rekening mee dat het logo ook in zwart gebruikt moet worden. Het logo moet dus ook zonder kleur duidelijk overkomen.

3) Stem kleur en lettertype op elkaar af
Als u kleur gebruikt, stem de kleur van het lettertype hierop af. Uw bedrijfsnaam moet niet weg kunnen vallen in het ontwerp of andersom.