Bloggen als bedrijf: handig, of nutteloos?

Is het nu wel of niet zinvol om als bedrijf je eigen blog bij te houden? Wie kijkt naar de statistieken, ziet kansen voor ondernemers.

Moet je als bedrijf nu wel bloggen, of is het vergeefse moeite? Het team van Websitebuilder besloot hier eens in te duiken en komt nu met een nieuwe infographic over de staat van bloggen anno 2017. 

En ja, je kunt in 2017 wel degelijk spreken van een "staat van bloggen". Het internet telt maar liefst anderhalf miljard blogs en 6,7 miljoen mensen mogen zich tegenwoordig blogger noemen. Bloggen is dan ook populair bij internetgebruikers; 77 procent van hen leest blogs. We lezen gemiddeld genomen zelfs tien blogs per dag. 

Bloggen als bedrijf

Bloggen levert 97 procent meer links op

Bloggen werd in 1994 voor het eerst geïntroduceerd door een Amerikaanse freelancejournalist. Nadat Mashable en TechCunch ermee aan de haal gingen in 2001, werd het groot. Maar is bloggen nu puur een mediadingetje en iets voor influencers, of kun je er als bedrijf ook wat mee?

Als onderneming moet je het zeker overwegen, lijkt de conclusie. Maar liefst de helft van de tweehonderd grootste bedrijven uit de Fortune 500 heeft een blog. Bloggende bedrijven krijgen bovendien bovendien 97 procent meer links naar hun website. Goed dus voor je SEO.

Maar ook voor je marketing, zo blijkt. 70 procent van de consumenten leert bedrijven namelijk eerder kennen via blogs dan via advertenties. En blog je als bedrijf, dan krijg je gemiddeld genomen 55 procent meer bezoekers op je website. Bovendien levert een blog voor 92 procent van de bedrijven klanten op. 

Volg ons ook op Twitter en Facebook

Tips? Mail redactie@sprout.nl