Ondernemers als Elon Musk (SpaceX), Jeff Bezos (Blue Origin) en Richard Branson (Virgin Galactic) investeren allen in ruimte-activiteiten. Dit levert een levendige miljardeneconomie op die jaarlijks groeit. De reden dat de ondernemers het zoeken in de ruimte is onder meer omdat de grondstoffen op aarde opraken. De zogeheten earth overshoot day, waarop we meer hulpbronnen hebben verbruikt dan de aarde in een jaar kan reproduceren, valt ieder jaar eerder.
Lees ook: Wat je als ondernemer kan met ruimtevaart
Met een wereldpopulatie die immer blijft groeien, is het tevens verstandig om te zoeken naar extra beweegruimte, menen de ondernemers. Er wordt dan ook volop geïnvesteerd in bedrijven die onderzoek doen naar ruimtereizen en het leven op een andere planeet. Zelfs ruimtetoerisme staat aan de vooravond van doorbreken, zij het voorlopig uitsluitend voor wie het kan betalen.
Onderstaande infographic van zakenblog Visual Capitalist geeft een mooi beeld van de huidige staat van de ruimtebranche. Zoals je kunt zien, zijn de Verenigde Staten anno 2019 nog steeds hofleverancier van de branche. China staat op nummer 2.
Foto boven: Getty.