Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Haal het maximale uit leads

U gaat naar een vakbeurs, strooit met visitekaartjes en ontvangt er minstens zo veel. En daarna gebeurt er niets. De kaartjes verdwijnen in de lade en u gaat over tot de orde van de dag. "Het is stom als je leads niet opvolgt."

Begin met het einde in gedachte, schreef Stephen R. Covey in zijn 7 habits. Het is een van de grootste beursfouten: Je gaat naar de beurs en je wilt helemaal aan het einde van de lijn omzet. Omzet haal je weg bij de leads en een lead is pas een lead als je er iets mee doet. De meeste ondernemers vergeten die belangrijke nazorg.

EvolutieEr zit weinig evolutie in ons vakgebied. Een beurs blijft een beurs – het gaat over het ontmoeten van mensen. En na de ontmoeting ga je verder of niet.

Evolutie of niet, ik stel altijd de volgende vraag aan exposanten: Als je tien visitekaartjes uitdeelt op een beurs, hoeveel van deze bedrijven heb je dan gesproken drie maanden na de beurs (los van het standaard bedankmailtje).  Het gros komt niet verder dan twee, drie. Een enkeling roept verontwaardigd tien! Volg die leads toch op! Het is stom als je dat niet doet. Waarom gaat het mis?

Follow-upJe hebt niet voor niets al die euro’s geïnvesteerd. Pas als ik mensen ermee confronteer zijn ze zich bewust van deze beursmisser. Helaas is het snel weer de waan van de dag. Na drie dagen beurs ligt het bureau weer vol en explodeert de mailbox. Soms is de intentie er wel, maar verrast het beurssucces de ondernemer. De organisatie is onvoldoende klaar voor een snelle en adequate follow-up.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

U kunt zelf aan de basis staan van de grootste innovatie in de beurzenbranche… bel die visitekaartjes eens na. Uw leads zullen verbaasd zijn, en u ook van hun enthousiaste reacties.

Han Leenhouts (Sales & Pepper)