Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het geheim van Merien ten Houten

"Internet is al aardig geëvolueerd", zegt Merien ten Houten (Ilse-oprichter). "Als je iets nieuws bedenkt, zorg dan meteen voor een hele duidelijke doelgroep omschrijving. Weet voor wie je werkt."

 

Merien ten Houten, oprichter van Ilse, kocht afgelopen jaar de licentie voor de zoekmachine terug. Hij deelt zijn ondernemersgeheim.

“Google heeft nu een marktaandeel van negentig procent, dat vind ik veel. Dat is ook een beetje eng. En ik vraag me af of Google nu zo perfect is voor die negentig procent van de Nederlandse bevolking. Zelf mikken we op een aandeel van tien procent, wat erg veel is als je kijkt wat we nu halen. En dan vooral 25-plussers, mensen die Ilse wellicht nog uit het verleden kennen en er een prettig gevoel bij hebben. We willen warm zijn, een persoonlijke uitstraling hebben, dus ik denk dat we misschien wel eerder vrouwen aanspreken dan mannen. Niet voor de keiharde geeks, en niet voor mensen die niks van internet weten. Gewoon voor mensen die internet als handig middel zien. Bijvoorbeeld Sproutlezers die de nieuwe loonbelastingmaatregelen willen weten.”

__________________________________

Meer ondernemersgeheimen? Ontvang een gratis boek

Ontdek de geheimen van Eckhard Wintzen (oprichter BSO), Duncan Stutterheim (oprichter ID&T), Jan-Peter Cruiming (oprichter Nationale Vacaturebank), Fleur Sluijter (oprichter Cotop International), Geert Bouwmeester (derde generatie bij familiebedrijf De Goudse), Akbar Tamiz (oprichter van restaurant Bazar), Boris Veldhuijzen van Zanten (serie-ondernemer), Egbert Hennen (zelfverklaard salesgoeroe) en vele anderen.

 Bestel gratis de Sprout special Ondernemersgeheimen

_________________________________

Lees ook het boek Hondenbrokken