Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Just-Eat over internetondernemen

Thuisbezorgsite Just-Eat.nl concurreert hevig met Thuisbezorgd.nl. Laurens Groenendijk van Just-Eat.nl, vertelt over zijn nieuwe website en zijn visie op online ondernemen.

“Wij hebben dit jaar een geheel nieuwe versie van onze website Just-eat.nl gelanceerd. De oude versie sloot niet meer aan bij onze ambitie om breder en internationaler te kunnen werken en te expanderen.”

“De nieuwe site is dan ook state of the art. De orderprocessen zijn gebruiksvriendelijker, transparanter, overzichtelijker en frisser. Ook aardig is de mogelijkheid om gebruik te maken van Google Maps. Wij zijn er blij mee en – belangrijker – de klant ook.”

Nooit tevreden
“Een goede ondernemer is nooit in een keer tevreden. Wij zijn dan ook nog steeds bezig met het aanbrengen van verbeteringen, onder meer met het optimaliseren van de lay-out.”

“Vaak is een ingrijpende verandering binnen je onderneming niet alleen maar een kwestie van willen, maar zeker ook van moeten. De markt verandert en je hoort mee te veranderen. Stilstand is achteruitgaan. Wellicht wat obligaat, maar wel waar.  Bij iedere verandering is een voortdurende vinger aan de pols bij de doelgroep essentieel. Wat leeft er en wat speelt er?”

Fysiek
“Je ziet bij internetondernemers vaak dat zij hun handen niet vuil willen maken. Zakendoen ‘op afstand’ heeft de voorkeur. Het digitaal bedienen van klanten is echter niet anders dan de fysieke variant. Waar het op neerkomt is dat je weliswaar een online product of dienst biedt, maar de afnemer zich nog steeds in de offline wereld bevindt.”

“Het is dus van het grootste belang je in die offline wereld te blijven profileren, rond te blijven lopen en feeling met de markt te houden. Anders gezegd: gewoon met klei aan de schoenen hard werken om klanten binnen te halen. Op pad gaan en vervolgens met modder onder je nagels achter de computer te gaan zitten. Ik heb daar bij de voorbereidingen op onze nieuwe site, tijdens de implementatie veel baat bij gehad.”