Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Coolblue niet meer in zee met Dexcom

Webwinkelketen Coolblue en Dixons-eigenaar Dexcom Holding NV zien af van een voorgenomen principe-akkoord over de annexering van een controlerend belang door Dexcom in Coolblue. Coolblue's Pieter Zwart: "Er is nooit sprake geweest van moeten."

 

In november 2007 kondigde de twee partijen aan nauw samen te gaan werken. Dexcom zou voor het eind van dit jaar een meerderheidsbelang nemen in de snelgroeiende onderneming van Zwart. Dat feest gaat niet door. Als reden noemen beide partijen het slechte economische klimaat.

 

“In deze tijd leek het ons beter om ons te focussen op de eigen klanten, de eigen doelen, dan om ons te verliezen in allerlei andere zaken”, benadrukt Zwart. Vorig jaar gaf hij aan dat de samenwerking met Dexcom garant zou staan voor de verdere groeistrategie van Coolblue. Daar komt hij nu een beetje van terug. “Er is nooit sprake geweest van moeten. We groeien nog altijd enorm hard, met zestig procent dit jaar.”

 

Als vrienden uit elkaar

De twee partijen gaan dan wel een echtscheiding aan, ze blijven goede vrienden. “We kennen elkaars kwaliteiten. De kennis die we hebben zullen we blijven delen.” Zwart sluit dan ook niet uit dat de beoogde deal op een later moment alsnog doorgaat.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Hoewel de crisis wordt aangehaald als reden om niet meer met elkaar in zee te gaan, belet dat Zwart niet om mooie plannen te maken voor 2009. Tegenover Sprout kondigt hij nieuwe stenen en webwinkels aan.