Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Peer Swinkels (Bavaria) op de Challengerday

Peer Swinkels is één van de keynotesprekers op de nieuwe Challengerday. Op 9 november vertelt hij over de marketingstrategie die hij bij Bavaria toepast. En inderdaad, dan gaat het over oranje jurkjes, Mickey Rourke, Hugh Hefner en het succes van alcoholvrij bier ná Buckler.


Peer Swinkels studeerde econometrie in Rotterdam en ging vervolgens op 24-jarige leeftijd aan de slag bij Unilever. Daar leerde hij de beginselen van het bouwen van een merk. Op verzoek van zijn ooms ging hij daarna aan de slag bij Bavaria, het familiebedrijf in Lieshout. In zijn functie van marketingdirecteur ging hij direct aan de slag met de waarden van het bedrijf en vertaalde die naar marketingcampagnes. Wie kent de commercial niet met de drie vrienden van Amstel die stopten met de Amstel reclame, om vervolgens een echt Brabants biertje te gaan nuttigen? En de persiflage op de ‘walking fridge’ van Heineken?
Ook strikte hij acteur Mickey Rourke en Playboybaas Hugh Hefner om zijn alcoholvrije bier te promoten in mooi gestileerde reclamefilms. Peer is samen met vier andere familieleden verantwoordelijk voor 1000 medewerkers, een omzet van 450 miljoen euro in 117 landen en 6,5 miljoen hectoliter bier.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.


Heeft Swinkels dan alleen maar succes beleefd? Nee, natuurlijk niet, ook hij maakte fouten en ook daar zal hij over vertellen op 9 november. Deze aflevering van de Challengerday heeft namelijk de titel ‘The failure edition’ meegekregen. Verschillende sprekers gaan in op hun eigen fouten, en we houden een heus blunderforum, waarbij het publiek ook zijn of haar ondernemersfouten openbaar mag maken.


En geen fout van ons: we geven 100 kaarten voor de Challengerday gratis weg! Wil je in aanmerking komen, meld je dan hier aan. Normaal kosten de kaarten 199 euro.