Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Stutterheim richt pijlen op Azië

Voor Duncan Stutterheim (ID&T) bestaat de crisis niet. Hij sloeg een overnamebod van 100 miljoen dollar af en blijft vernieuwen en uitbreiden. "De crisis mag harder toeslaan, daardoor veranderen dingen, dat is hard nodig."

Duncan Stutterheim heeft net met zijn gezin een jaar in New York gewoond om Sensation in de Amerikaanse markt te zetten. Nu is hij weer in Nederland, en werkt aan grote projecten, zoals het ombouwen van de voormalige Shelltoren in Amsterdam-Noord vanuit Twenty4Amsterdam, de ontwikkelcombinatie van ID&T, Club Air en Lingotto. Ook heeft hij net een kleine reorganisatie achter de rug. “We waren gegroeid naar een bedrijf met 110 mensen, centraal aangestuurd. We wilden weer echt focussen, dus zijn het bedrijf anders gaan inrichten. Ik vind dat heel gezond, dat iedereen voor zichzelf weer even bekijkt: wat is mijn rol, wat draag ik bij?”, vertelt hij.

Stutterheim, die samen met zijn vrouw Lisca nog 45 procent van de aandelen van ID&T in handen heeft, kijkt nu naar nieuwe markten. “Azië gaat een hele belangrijke markt voor ons worden. Daar is alles nieuw, er zijn nog geen spelers op de markt. De eerste feesten landen er dit jaar pas. De eerste drie feesten die we hebben gegeven, waren meteen uitverkocht.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bekijk hier het interview dat Ronnie Overgoor had met Stutterheim op  7 Ditches TV: