Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Kennis van de crowd inzetten voor je bedrijf

Crowdsourcing heeft de toekomst, volgens Ernesto Spruyt van Mobbr. Bij 7 Ditches TV voorspelt hij hoe we straks bij alles wat we doen, de massa zullen aanspreken. "Je krijgt daardoor oplossingen waar je anders nooit toe gekomen was."

Iedereen die iets toevoegt op internet, moet daarvoor betaald kunnen worden, is het motto van startup Mobbr. Ondernemers Ernesto Spruyt en Patrick Sarvalle bouwden er een ‘betaalknop‘ voor, die je in je site kunt integreren. Daar kan een beheerder een verdeelsleutel aan koppelen, die zorgt dat alle leden van de crowd die meewerken aan een opdracht, loon naar werken krijgen. “Mobbr draait om economische vrijheid en hoe we in de toekomst ons werk gaan doen”, vertelt Spruyt. “Door crowdsourcing ontstaan ideeën die voortborduren op gemeenschappelijke kennis en daarmee krijg je oplossingen waar je anders nooit toe gekomen was.”

De toepassingen zijn eindeloos, van klantenservice die door communities uitgevoerd wordt tot het laten meedenken van een groep mensen over een zakelijke oplossing. Vorige week lanceerde Mobbr samen met Fast Moving Targets het FMT Workforce, waar de community van Fast Moving Targets gevraagd wordt om (betaald) vragen te beantwoorden, opdrachten uit te voeren en ideeën te bedenken. Komende maand lanceert Mobbr officieel op de Crowdsourcing Week in Singapore, en de startup wil – mede met een investering van drie ton – snel verder uitbreiden. “We hebben massa nodig, dus willen snel internationaal. We krijgen meer al aanvragen uit het buitenland.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bekijk hieronder het hele interview op 7 Ditches TV: