Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Layar: de held van 2010

De ondernemers uit de Challenger 50 kijken terug op afgelopen jaar, en voorspellen de trends voor 2010. Wat is hun woord van 2009, en hoe hard sloeg de crisis toe? Vandaag Martijn de Boer, CDDN: “Layar wordt de held van 2010.”

Wat gaat groot worden in 2010, wat worden trends?

Binnen de direct marketing branche gaat real-time marketing informatie verstrekking gecombineerd worden met Layar technologie. Direct een aanbieding doen aan een klant als deze door een winkelstraat loopt wordt king. Een consument kan opgeven wat deze wil of aan het doen is. Op basis daarvan kunnen bedrijven hun klanten een gepaste aanbieding doen op het moment dat ze langs één van de winkels lopen of daarin aanwezig zijn (door middel van Layar op de mobiel).

Wie wordt de held van 2010, en waarom?

Ik denk dat dat Layar zal zijn. Met name de toepassingen op Layar zijn onbegrensd. Je zit namelijk direct in de jaszak van je klant en kan dus ten allen tijde bereikt worden.

 

Wat heb je geleerd in 2009?

Dat personeel aannemen geen bijbaantje is. Nu aan het einde van 2009 maak je de balans op en dan realiseer je jezelf dat je nog veel te leren hebt en barst van de “voortschrijdend inzichten”. Ook na 2,5 jaar.

 

Wat zijn je plannen voor 2010?

Een serieuze aanval doen op de marktleiders binnen ons vakgebied. Alles wordt in stelling gebracht. Buitenlandse activiteiten worden opgestart en het marketingbudget is behoorlijk ruim. Het verdubbelen van het aantal klanten is dan ook geen mission impossible.

 

Wat is jouw woord van 2009?

“Socialnetworking”. Heb er veel van geleerd en doe er zelf inmiddels ook graag aan mee. Een ideale gelegenheid om eenvoudig je (klant)relaties op de voet te volgen en direct in te kunnen springen als er zij bijvoorbeeld van functie of baan veranderen. Belangrijk om contact te houden met je relaties, zeker in deze crisistijden.

 

Wat is afgelopen jaar het mooiste dat je voor je personeel hebt gedaan?

Inspirerend zijn en een award winnen, waardoor het bedrijf meer opdrachten krijgt en er voldoende werk is voor het personeel.

Hoe hard heeft de (krediet)crisis je onderneming geraakt?

Niet, wel blijven debiteuren langer op hun geld zitten. Daardoor raak je een beetje in een vicieuze cirkel met betaalgedrag. Wij hebben wat dat betreft nog veel te winnen, dus er is genoeg werk te doen.

 

Welke ondernemer heeft je teleurgesteld in 2009?

Madoff. Aan de ene kant geniaal ondernemer, maar de moraliteit in het hele verhaal is natuurlijk geen goed voorbeeld voor de jeugd.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.