Waarom je als ondernemer minder moet praten, en meer moet luisteren

Luisteren, oor, hond

Waarom je als ondernemer minder moet praten, en meer moet luisteren

Wanneer je als ondernemer wordt geconcronteerd met uitdagingen en kansen wil je niet alleen hoeven terugvallen op jezelf. Je moet ook goede vragen kunnen stellen, benadrukt Joël Aerts. Én aandachtig kunnen luisteren naar het antwoord.

Zoals de beroemde interviewer Larry King al eens zei: "Niks van wat ik vandaag zeg, zal me iets bijbrengen. Als ik iets ga leren, dan moet ik dat moeten doen door te luisteren."

Meer leiderschapstips van Joël Aerts:
3 tips voor het oogsten van meer, en betere feedback
Wees goed in weinig, maar wel heel goed 
Waarom je als ondernemer vaak zou moeten lezen
Deze 3 rollen heeft iedere ondernemer

Joël Aerts is auteur, spreker en adviseur over leiderschap. Hij is auteur van het boek 'Ontwikkel je leiderschap’ en schreef eerder met Ben Tiggelaar de nummer 1 bestseller 'MBA in één dag – Het boek'. Joël geeft veel presentaties en masterclasses ven wordt geroemd om zijn energie, kennis en toegankelijkheid.