Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

15 tips om efficiënter met je tijd om te gaan

Een veel voorkomend ondernemersprobleem: je hebt een waslijst aan dingen gepland staan voor een werkdag, maar je komt nog niet eens tot de helft. Hoe voorkom je dit soort situaties?

Als ondernemer komen er dagelijks veel dingen op je af: werknemers hebben je geregeld nodig om knopen door te hakken en de mailbox is een zee vol inkomende verzoeken – soms werkgeregelateerd, soms niet. Dan heb je ook nog eens communicatietools zoals Slack, waardoor collega’s continu met je in contact blijven. Handig, maar niet altijd, want de vele werkverzoeken leiden soms tot lange werkdagen of onafgewerkte schema’s.

To-do-lists

Het vervelende aan to do-lists die niet worden gehaald, is dat ze je een leeg gevoel geven aan het einde van je werkdag. Ook al heb je uren de handen uit de mouwen gestoken, toch blijf je al snel denken: ik heb niet hard genoeg gewerkt. ’s Nachts denk je alweer na over de volgende werkdag, met een lijst aan taken die alleen maar groeit. 

Lees ook: 5 tips om minder vaak op je smartphone te kijken

Tip: las productieve pauzes in

Planningsproblemen zijn het. Ze zijn een product van deze tijd, met zijn omvangrijke digitale communicatiemogelijkheden. De smartphone is altijd binnen bereik en de mailbox staan continu open. Maar hoe zorg jij er als ondernemer voor dat je ondanks alle afleiding toch je takenpakket op tijd afkrijgt? Dit is namelijk mogelijk. Bijvoorbeeld door productieve pauzes in te lassen; een belangrijk ingrediënt voor een zinvolle werkdag.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Maar er zijn meer manieren. Het loont bijvoorbeeld ook om geregeld ’nee’ te zeggen tegen verzoeken. Richt je op je kerntaken, zodat je die uitgevoerd krijgt. Bouw bovendien eens een muur tussen jou en de rest van de wereld. Even afgezonderd je taken uitvoeren, kan een boost geven aan je productiviteit. Deze en meer tips staan in onderstaande infographic, opgesteld door website Custom Writing. Voer ze uit en je zult zien: je houdt waardevolle wijd over, waardoor je verder groeit als bedrijf én als persoon.