Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5 tips voor een goede e-mail subject line

E-mailmarketing is nog steeds belangrijk voor veel bedrijven. Hoe schrijf je een subject line die de lezer jouw marketingnieuwsbrief intrekt? Vijf tips.

Je hebt een groot e-mailbestand. Dat is niets waard als je e-mails gericht aan klanten niet effectief zijn. Het allerbelangrijkste is misschien wel de titel die je aan de e-mail meegeeft. Maar wat maakt nu een krachtige boodschap, één waardoor de lezer geen seconde aarzelt om hem te openen en door te klikken. Vijf tips die je hierbij helpen:

1. Laat helderheid zwaarder wegen dan creativiteit

Natuurlijk staat het in jouw nieuwsbrief bol van de aantrekkelijke zinnen en prachtige taalvondsten, maar houd je in als het om de kop gaat. Die moet bovenal helder zijn. Als de lezer moet nadenken dan is die alweer verdwenen. Fout: ze zijn er weer! Goed: 10 nieuwe boeken over e-mailmarketing.

2. Gebruik geen wervende kreten in de titel

Gebruik geen wervende woorden als gratis, korting, help. Je vergroot hiermee de kans dat je e-mail niet door de spamfilters komen en dus ongelezen blijven. 

3. Houd het kort

Een krachtige boodschap is altijd kort. Dat geldt helemaal voor de subject line. Hanteer deze regel: 50 karakters of minder. Een te lange subjectline wordt in de e-mailbrowser afgesneden, wat de kans op openen verkleint.

4. Creëer een gevoel van urgentie

Je hebt een fractie van een seconde om de aandacht van een lezer te trekken. Probeer daarom in je onderwerpsregel een formulering te kiezen die zorg voor een gevoel dat als je de e-mail niet opent je echt iets misloopt. Een simpele truc: breng een limitering aan. Bijvoorbeeld: halve prijzen t-shirts tot het einde van de dag.  

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

5. Maak het persoonlijk

Bedenk je goed wie je doelgroep is, maar probeer niet onnodig formeel te zijn. Als het even kan spreek je een lezer dus aan met ‘je’. Waarom? Je maakt een boodschap persoonlijk. Daardoor wordt je e-mail veel sneller geopend.

Succes met je volgende marketingmailing!