3 Instagram-lessen van influencer Aimee Song (4,8 miljoen volgers)

Aimee Song

Aimee Song is een van de grootste sterren op Instagram, hét social media-kanaal van dit moment. Sprout-blogger Paulien van Eerdenburg was erbij toen Song haar drie belangrijkste lessen deelde in Los Angeles. 

Eerlijk is eerlijk, ik had nog nooit van Aimee Song gehoord. 

Toen Sophia Amoruso, opper-Girlboss, haar aankondigde tijdens dé Girlboss Rally in Los Angeles dacht ik dus niet meteen, oh tof! Even later zat ik op het puntje van mijn stoel om ieder woord op te vangen van deze mooie Aziatische vrouw.

Eerst even de feiten voor wie ook nog nooit van haar had gehoord. Aimee wordt gezien als de fashionista van L.A. en blogt en vlogt al 10 jaar over interieur en fashion, wat haar miljoenen views en volgers opleverde. Ze was een van de eerste bloggers en vloggers, werkt samen met veel grote merken en een heeft een eigen design business (Song of Style).

Tijdens de Girlboss Rally bevestigde Aimee weer eens hoe groot Instagram is. Dit social media-platform is echt de toekomst. Als je nog niet op Instagram bent, get over there voordat je te laat bent. Kijk naar waar je klanten zitten. Zitten die veel op Instagram? Dan moet jij daar ook zijn.

3 Instagram-lessen van Aimee Song:

1. Be real

Aimee houdt vooral van ‘jezelf zijn’ op instagram. Ze vertelt dat ze in het begin veel te veel nadacht over de perfecte foto. Dat ze veel tijd besteedde aan het kiezen van haar outfit en de perfecte pose voor haar foto.

Tijdens de Girlboss Rally vertelt ze openhartig dat ze daar nu anders mee omgaat en daarvan heeft geleerd. Ze durft zichzelf nu meer te laten zien. Haar echte ik. Niet altijd perfect maar wel hoe het echt is en dat slaat aan.

En dat is ook haar tip aan alle Girlbosses; wees jezelf. Doe je niet anders voor dan dat je bent. Je bent van jezelf al super leuk om naar te kijken en trekt de mensen aan die dat leuk vinden. Je bent namelijk van nature uniek.  

 

Living my Paris dreams by hanging at every Parisian balcony I come across. 🇫🇷

A post shared by Aimee Song (@songofstyle) on

2. Don’t care about your feed

Veel Instagrammers besteden veel tijd aan een perfecte feed. Een quote afgewisseld met een perfecte foto. En goed nadenken over de tekst. Aimee zegt dat je feed er niet toe doet. Het gaat om de waarde die je deelt. Verspil je tijd niet aan een perfecte feed. 

3. Share your mission

Tot slot daagt ze de Girlbosses uit om hun missie te delen via social media. Post geen inhoudsloze boodschappen maar vertel waar je voor staat. Wat jij echt belangrijk vindt. Dat trekt de juiste mensen naar je kanalen toe. 

In een artikel over Aimee lees ik later dat ze vanuit haar interesse in fashion en mode haar volgers wil inspireren. Ze is haar accounts niet begonnen om veel geld te verdienen. Iets wat ze volgens mij nu wel prima doet. Haar motto; “If you do what you love, the money will follow”.

Paulien van Eerdenburg is oprichter van de Dutch Girlboss Academy. In de Academy helpt ze ambitieuze vrouwen hun droom business te realiseren. Een business die niet alleen Succesvol is maar waar je ook nog eens enorm Gelukkig van wordt en je de vrijheid geeft om te werken waar je maar wilt. Deze switch heeft ze zelf aan den lijve ondervonden en is twee keer ontsnapt uit een gouden kooi. Eerst nam ze ontslag van haar goedbetaalde baan en bouwde vervolgens binnen 5 jaar een Succesvol bedrijf met een flinke omzet. Ze kwam er achter dat er meer in het leven is dan hard werken en een Succesvol bedrijf bouwen en helpt nu andere vrouwen hierin de juiste balans te vinden. Wil jij meer klanten en meer vrijheid ervaren in je business? Volg dan Gratis een online Masterclass bij Dutch Girlboss. Schrijf in via www.dutchgirlboss.nl/masterclass.