Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Billboards die je niet kunt negeren

Met metersgrote billboards langs de snelwegen proberen adverteerders de aandacht van de automobilist te vangen. Deze 14 uiterst creatieve uitspattingen slagen ruimschoots in die opzet.

 

1. Verkeer

File. Veel automobilisten krijgen er dagelijks mee te maken krijgen, bijna niemand die vrolijk van wordt van zo’n tergend trage polonaise. De exploitant van deze treindienst speelt daar handig op in met dit sudoku-billboard. Je zou het met een beetje verbeelding ook nog kunnen zien als oproep om niet al te enthousiast op het gaspedaal te trappen.

2. Sportmerk

De marketeers van Nike hebben een reputatie hoog te houden. We kennen ze van flitsende commercials en opvallende advertenties. Dit bord past helemaal in dat rijtje thuis. Al langs rijdend met de auto is het moeilijk om uw ogen van het scherm af te houden.

3. Waterbedrijf

Marketeers gebruiken het liefst elke millimeter van de advertentieruimte die ze geboden wordt. Toch kan het ook effectief zijn om dat juist niet te doen. Zeker als de boodschap luidt dat we zuinig moeten zijn met water. Gedurfd en slim bedacht!

4. Huidzalf

In tv-spotjes zien we al regematig uitvergrote poriën aan ons netvlies voorbij schieten. Waarom niet op billboards, moeten de bedenkers van deze advertentie gedacht hebben. De boodschap is simpel: deze zalf reinigt de poriën en verwijdert puistjes.

5. Film

Het einde der tijden is een geliefd onderwerp voor de filmindustrie in Hollywood. In ‘The day after tommorow’ staat de opwarming van de aarde centraal en zien we welke desastreuze gevolgen die kan hebben. De pr-afdeling die de Amerikaanse rampenfilm onder de aandacht moest brengen bedacht dit aardigheidje: een billboard in de zee, deels onder water.

6. Haarverzorging

In de stellingen van supermarkten vechten tal van shampoo-merken om een plekje in de boodschappenkar. Feitelijk doen ze allemaal hetzelfde voor je haar. Het zijn daarom de marketeers die het verschil moeten maken. Om deze enorme Fructis-fles kunnen we moeilijk heen.

7. Biermerk

Bouwsteigers wordt steeds vaker gebruikt als ondergrond voor reclame-uitingen. Heineken pakt op dit verkeerspunt flink uit met een enorm bord. Je moet even kijken om te zien wat er gebeurt, maar als de vijf vingertoppen rondom het flesje eenmaal zijn gespot, dan is de boodschap snel duidelijk. 

8. Fitness-centrum

Humor doet het vaak goed in reclames. Regelmatig gaat de Gouden Loeki naar spotjes die op de lachspieren werken. De eigenaren van dit fitness-centrum hebben dat blijkbaar ook geweten. Ze laten zien waar overtollig vet toe kan leiden. Snel richting de sportschool dus! 

9. Verkeersveiligheid

Niet alleen het verminderen van de snelheid, ook het gebruik van gordels is een continu terugkerend item in de campagnes rondom verkeersveiligheid. Ook achterin de gordel om, zo luidt de boodschap tegenwoordig. Wie dat nalaat zou bij een crash wel eens ongenadig hard door het voorraam kunnen worden gelanceerd. Als een katapult dus. Dit billboard refereert aan dat gevaar.

10. Energiebedrijf

Wat geldt voor water, geldt ook voor elektriciteit. Gebruik niet meer dan je nodig hebt. Dit billboard laat zien dat één lampje voldoende is om de boodschap te kunnen lezen.  

11. Jeans

In de jaren negentig lanceerde Levi’s, de uitvinder van spijkerbroeken, de één na de andere hitcommercial. Liedjes die daarin werden gebruikt, werden steevast een hit. Tegenwoordig zijn de marketeers van het merk wat minder uitbundig. Alhoewel, dit billboard laat zien dat er nog wel degelijk creativiteit is bij Levi’s.  

12. Auto

Een leuke knipoog naar het formaat van de Mini. Het rollende blik, dat geldt als de tegenpool van de SUV, is klein van stuk en dat biedt voordelen. Zo kun je jezelf verstoppen bijvoorbeeld. Automobilisten die langs dit billboard rijden zullen een klein lachje waarschijnlijk niet kunnen onderdrukken.

13. Film

De superheld der superhelden is natuurlijk Superman. De bedenkers van dit bord laten zien over welke enorme krachten de oorspronkelijke bewoner van Krypton beschikt en roept filmliefhebbers op om de nieuwe blockbuster in de bioscoop te gaan bekijken.   

14. Tandpasta

Wit, glanzend en vooral beresterk. Dat zijn de kenmerken die de fabrikant van deze tandpasta onder de aandacht wil brengen. Formula builds strong teeth. Zo strong zelfs dat ze het billboard met gemak in stukken scheuren.

Meer slideshows

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

9x creatieve guerilla marketing

11 originele automotive advertenties

De pagina met slideshows op Sprout