Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het einde van de banner

Banners worden nauwelijks opgemerkt door internetgebruikers. Als u geld wilt besteden aan online reclame kunt u beter voor een Google text-ad kiezen.

Onderzoek toont aan dat de onopvallende balkjes rechts in beeld goed worden bekeken. Veel beter dan de traditionele reclamezuilen.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De resultaten van de studie zijn opvallend. Internetgebruikers richten hun ogen niet alleen op de zoekresultaten, maar kijken ook naar de gesponsorde links rechts op de pagina van Google. De bovenste twee worden zelfs regelmatig aangeklikt. Opzichtige banners hebben veel minder succes. Die worden over het algemeen niet eens opgemerkt. Bezoekers zijn zo gewend geraakt aan de flikkerende reclamebalken, dat ze niet eens de moeite nemen de content te bekijken.

Bedrijven die zich hier van bewust zijn, proberen alternatieven uit. Ze kiezen bijvoorbeeld voor pop ups in windows-stijl die de computergebruiker alarmeren over de aanwezigheid van spyware of virussen. Deze sluikreclame wordt over het algemeen weinig gewaardeerd. Google ads lijkt voorlopig de toekomst te hebben.