Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

jongeren niet bereikbaar via tv

Wilt u jongeren bereiken via televisiereclame? Slecht plan. Jongeren kijken steeds minder tv. Zij zitten liever achter internet.

Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 4.000 Europese internetgebruikers dat de European Interactive Advertising Association (EIAA) liet uitvoeren.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

“Voor het eerst gebruikt de groep 16- tot 24-jarigen internet vaker dan dat ze televisie kijken. 82 procent van deze jongere doelgroep gebruikt internet tussen de 5 en 7 keer per week, terwijl slechts 77 procent even zo vaak televisie kijkt. Deze groep 16- tot 24-jarigen besteedt tevens 10 procent meer tijdens online dan voor de televisie. 48 procent claimt dat zijn tv-consumptie is gedaald als direct gevolg van meer internetconsumptie”, aldus het onderzoek.