Millennials bereiken? Deze nieuwe, vreemde, emoji's zijn binnenkort tot je beschikking

Deze emoji's kent iedereen, tijd voor een frisse wind

De volgende generatie consument bereik je niet per e-mail of telefoon, die bedien je kort en krachtig via Facebook Messenger, Snapchat en Whatsapp. Kleurrijke emoji's en vrolijke Giphy's helpen om je boodschap kracht bij te zetten. Echter val je met het huidige aanbod snel in herhaling. Daar komt binnenkort verandering in met tientallen nieuwe icoontjes. Genoeg om je jonge doelgroep weer mee te verrassen. 

Het is een onomkeerbare technologische trend: chatapp's hebben de toekomst. Meer en meer worden Whatsapp, Facebook Messenger, het Chinese WeChat en binnenkort ook YouTube Chat ecosystemen op zichzelf, waaruit we bioscoopkaartjes kunnen kopen, betalingen doen of spelletjes spelen met vrienden. 

De volgende generatie consumenten, zal meer dan ooit, klantenservice via deze kanalen verwachten. En waar een chatberichtje tekort schiet aan nuance, kan emotie eenvoudig worden toegevoegd via - jawel - een emoji. De kleurrijke icoontjes komen niet zomaar uit de lucht vallen, maar zijn het werk van de Unicode-organisatie. Eens in de zoveel tijd komen er nieuwe icoontjes bij, de volgende - soms vreemde - plaatjes, staan binnenkort in jouw chatapp te wachten. Genoeg om je klanten mee te verrassen en te verbazen. 

Nieuwe emoji's in 2017

Bron: Unicode.