Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Visitekaartje als marketingtool

Tijd om eens met een frisse blik naar uw visitekaartjes te kijken. Ontwerp ze zo dat mensen niet alleen uw contactgegevens kunnen vinden maar ook geboeid raken door uw bedrijf.

Het is klein, niet duur en één van uw belangrijkste marketing items: het visitekaartje. Maar waarom geen verschillende typen kaartjes voor verschillende gelegenheden? Bijvoorbeeld een voor congressen en een andere voor reguliere klanten.

 

Verfris uw kaartjes

Waar moet u op letten bij het (laten) maken van nieuwe visitekaartjes?
1) Niet teveel informatie
Is het echt nodig om bijvoorbeeld uw faxnummer te vermelden? Belangrijker is het om een regel te reserveren voor wat uw bedrijf nu precies doet.

2) Gebruik kleur en uw logo
Tussen al die zwart-wit kaartjes, valt de uwe meer op. Kies wel kleuren die bij uw bedrijfstak passen. Voor een advocaat is roze waarschijnlijk niet zo´n geschikte kleur, voor een bloemist juist wel. Vergeet uw logo niet.
3) De achterkant
Meestal is de achterkant van een kaartje leeg. Dat hoeft natuurlijk niet. U kunt de achterkant gebruiken om meer over uw bedrijf te zeggen of zelfs een aanbieding te doen. Laat wel wat ruimte over voor commentaar van de ontvanger.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

First impressions
Bedenk dat uw kaartje vaak het eerste is dat mensen van uw bedrijf zien. Belangrijk dus om een goede eerste indruk achter te laten. Zorg dat ze u herinneren als ze uw kaartje bijvoorbeeld na een paar maanden weer tegenkomen. Meer weten over de kunst van het maken van goed visitekaartjes? Het businesscardboek is een goede tip. Of kijk als u er echt alles over wilt weten (528 pagina’s), eens in het boek van Lynella Grant.