Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Even voorstellen: Remco van Staveren (Beer Lodge)

Sprout is een netwerk van ambitieuze ondernemers. Wekelijks stellen we er één aan je voor. Deze week Remco van Staveren van Beer Lodge; 'Ondernemen doe ik vanwege de risico’s en uitdagingen; 'nee' is dus geen antwoord.'

1. Wie ben je, en wat doet jouw bedrijf?

“Ik ben Remco van Staveren (30) en ik kom uit Hoofddorp. Beer Lodge is nog een startup in de fase van seed. Met een nieuw platform, een Bol.com voor speciaalbier, gaan wij werken aan de verkoop en promotie van het Nederlands speciaalbier. Dit platform gaat zowel voor de consument als voor de brouwer voordeel bieden!”

2. Wanneer en waarom ben je gaan ondernemen? 

“Ik ben begonnen met ondernemen in 2013. In dat jaar starte ik mijn eerste bedrijf in de IT-sector. Helaas heeft dit nog geen jaar geduurd door een juridisch conflict met mijn ex-werkgever. Hier heb ik veel van geleerd en in de zomer van 2014 ben ik met de kennis van toen mijn tweede bedrijf gestart.”

“Dit keer heb ik van mijn passie mijn werk gemaakt. Een distributieschap van drie horlogemerken. De rechten zijn voor de BeNeLux. Nu, twee jaar later, ligt dat behoorlijk op zijn gat. Mede door het faillissement van V&D heb ik besloten om hier mee te stoppen. Ik heb bergen beklommen en ben in valkuilen gestapt maar mijn grootste valkuil was toch wel starten zonder een gedegen marktonderzoek. We hadden wel onderzoek gedaan maar achteraf bleek dat toch niet voldoende te zijn. Daarnaast liepen de contacten met de Amerikaanse eigenaar van de merken stroef. De omzetten vielen tegen en de support liep terug. Ik bleef erin geloven en en ging door… business maakt dan toch blind. Ondernemen doe ik vanwege de risico’s en uitdagingen! ‘Nee’ is daarom geen antwoord.” 

3. Wat zijn de grootste uitdagingen voor jou als ondernemer?

“De grootste uitdaging zit voor mij is om positief te blijven. Je loopt, zeker als starter, tegen veel muren aan; mensen die niets zien in jouw plan bijvoorbeeld. Laat je niet meesleuren in die negativiteit maar geloof in jezelf!” 

“Daarnaast vind ik het lastig om een juiste partner te vinden. Ik spreek veel mensen die wel zouden kunnen- en willen helpen op het gebied bijvoorbeeld van marketing en accountancy. Dit is ook heel waardevol, maar het is niet een echte partner. Het zoeken van een sparringpartner is voor mij nu een belangrijke uitdaging. Ik zoek toch iemand die mij aanvult en aanvullende kwaliteiten heeft.”

4. Wat zijn je drijfveren, wie inspireert jou?

“Mijn drijfveren zijn, heel cliché, de zelfstandigheid en het iets kunnen betekenen voor een ander, voor je omgeving of land. Dat is voor mij ook wel de inspiratie. Op deze manier kan ik alles uit mijzelf halen en kun til ik mijzelf naar een hoger niveau. Ik krijg inspiratie van iemand als Daniel Ropers van Bol.com en Michiel Muller van o.a. Tango, Route Mobiel en Picnic. Hun onlinestrategie en propositie is fascinerend.” 

5. Waarom ben je lid geworden van het Sprout Netwerk / Wat levert het Sprout lidmaatschap jou op? 

“Ik ben lid geworden om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en verhalen van successen en falen. Daarnaast een goede mogelijkheid om mijn netwerk te verbreden en kennis te delen.”

6. Wat zou je andere ondernemers als tip willen meegeven om nog beter te ondernemen? 

“Leer van elke dag en blijf jezelf.”

7. Waar kunnen andere Sprout members jou mee helpen?

“Ze kunnen mij helpen met inspiratie en ideeën. En ik zoek nog een business partner…”


Remco is Sprout Member, jij ook?

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Remco is lid van Sprout, hét netwerk van ambitieuze ondernemers. Voor slechts 99 euro per jaar krijg jij toegang tot het netwerk, een uitgebreid profiel op Sprout.nl, nieuwe ideeën met het tweemaandelijkse magazine en toegang tot exclusieve kennis- en netwerkevenementen per jaar. Waar wacht je nog op? Meld je nu aan! 

Ben je al lid en wil jij jouw bedrijf ook voorstellen aan het Sprout Netwerk? Stuur dan een mailtje naar [email protected].