Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marco Aarnink terug met Print.com; stekker uit crowdfunding platform

Ondernemersnieuws: Marco 'Drukwerkdeal' Aarnink terug in de printmarkt, stekker gaat plotseling uit crowdfundingplatform Regiofund en Nikki Plessen gaat vol de Chinese markt in via Tmall.

1. Marco Aarnink (Drukwerkdeal) is terug met Print.com

Hij is terug bij zijn oude liefde: Marco Aarnink, oprichter van Drukwerkdeal, komt drie jaar na de verkoop van zijn bedrijf terug met Print.com. Tegen vaksite printmedianieuws zegt hij dat hij met Print.com een rentree wil maken in de internationale printmedia markt waar hij ‘gewoon’ gek op is. Uit de one pager Print.com zelf blijkt, dat zijn nieuwe bedrijf nog in beta is: ‘trial and error’ noemt Aarnink het, en hij lijkt te mikken op een next level printplatform. “Ja, wij zijn niet helemaal onbekend in de wereld van print, dus des te meer een reden om de lat extra hoog te leggen. We zijn een groepje drukwerknerds, in het dagelijks leven wellicht complete nono’s. Sociaal, dat wel, maar best bijzonder als het gaat om programmeren, innoveren en design.” 

2. Fintechstartup Bittiq krijgt geld van angelfonds

De Utrechtse fintechstartup Bittiq heeft geld opgehaald bij het nieuwe angelfonds Holland Startup Capital I om zijn mobiele app verder te ontwikkelen. Oprichters Hidde Koning en Federico Spiezia beloven gebruikers beter overzicht te bieden op hun uitgaven door hun bankrekening te analyseren en rubriceren op soorten onkosten. Dat doen meer aanbieders van digitale ‘huishoudboekjes’, maar Bittiq kan ook meteen abonnementen voor je opzeggen, meldt Startupjuncture. Koning en Spiezia lanceren hun product pas volgend jaar. Opmerkelijk: klanten van Bunq mogen volgende maand al proefdraaien met Bittiq. 

3. Samsung en Oculus hartje Eindhovens VR-game

Cool: techgigant Samsung en VR-brillenmerk Oculus zetten hun schouders onder een game van de Eindhovense ontwikkelaar Pillow’s Willow VR Studios. Vorige week kwam het virtual reality game Spark of Light op de markt en de grote partners roemen het om zijn uitzonderlijke visuele kwaliteiten, schrijft het Eindhovens Dagblad. “Spark of Light combineert een sprookjesachtige geweldloze ervaring met uitdagende gameplay”, zegt Andy Lürling van Pillow’s Willow, dat in 2016 is opgericht. Vanaf september is Spark of Light ook via Google te koop, op Daydream.

4. Lege schappen bij Albert Heijn na ruzie met ondernemer

Lege schappen bij Albert Heijnfilialen in Leiden en Berghem, waar de grootgrutter mot heeft met de ondernemer achter de winkels. Het gaat om Gerrit van Noort, die volgens Albert Heijn niet aan zijn financiële verplichtingen voldoet. “Ondanks alle inspanningen lukt het op dit moment helaas niet om eruit te komen. We hebben begin vorige week helaas moeten beslissen de leveringen naar de twee winkels stop te zetten. Dat is een maatregel die wij uiteraard niet graag nemen”, aldus een woordvoerder tegen de NOS. Vlees, brood, groenten zijn er nauwelijks meer te krijgen, Van Noort houdt het bij een briefje op de deur: ‘Tot nader bericht ontvangen wij géén leveringen vanuit Albert Heijn’.

5. Twents crowdfundingplatform stopt ermee

Investeerders die via crowdfundingplatform Regiofund geld hebben geïnvesteerd, moeten hun zaken voortaan zelf regelen met de ondernemers in wie ze geld hebben gestoken: Regiofund stopt onmiddellijk met zijn activiteiten. In een mail aan beleggers laat oprichter Marc Bevelsborg weten dat het ‘niet gelukt is om een gedegen exploitatie op te bouwen.’ En: ‘De ondernemers zullen vanaf volgende maand (september 2017) zelf zorg dragen voor het voldoen van de maandelijkse terugbetaling.’ Dat moet de crowd dan maar hopen. Het crowdfundingplatform werd in 2015 opgericht door Bevelsborg en onder de crowdfundingprojecten die op de site stonden, zaten De Wijnmakers, Cabajero en VMS Real Eastate BV.

6. En dan dit: Nikki Plessen ligt in Chinese online shopping mall Tmall 

Modeontwerper en tv-presentatrice Nikkie Plessen heeft een shop geopend op Tmall Global, het online warenhuis van Jack Ma’s Alibaba. Plessen ligt er met een collectie ‘Selected by Kate Moss’ te kijk voor de 466 miljoen Chinezen die jaarlijks hun spullen via Alibaba kopen. Moss is ook het gezicht van de bijbehorende campagne rond de herfstlijn van jassen, jurken, rokken en schoenen. Plessen pakte de introductie van haar nieuwe lijn groots aan, met onder meer een feestje in het Waldorf in Sjanghai.

7. Quote van de dag:

Steve Case AOL quote

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Tot zover de Sprout update van dinsdag 29 augustus. Tot morgen! Mis je iets of wil je gewoon reageren? Doe het op Twitter of Facebook.

Fan van Sprout? Word lid en ontvang direct:

✓ Meer kennis toegang tot alle artikelen én de verdiepende bookazines
✓ Meer exposure laat jouw bedrijf zien met persberichten en online advertentie
✓ Meer relaties middels het ondernemersnetwerk met events en online forum