Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2015

Starred

Wie: Lars van Wieren (33) en Mark Berendsen (47)
Wat: klantenfeedback
Daagt uit: klanttevredenheidsonderzoekers
Sinds: 2012
Omzet 2015: ruim 4 ton
Medewerkers: 10

Als manager bij Google werd Lars van Wieren er een beetje moe van dat hij zijn klanten moest vragen een halfuur te besteden aan een onderzoek naar hun tevredenheid. “De onderzoeksbureaus daarachter worden per uur afgerekend, dus het is in hun belang om lange vragenlijsten te maken, daar weer dikke rapporten van samen te stellen die vervolgens worden doorgebladerd voordat ze in een la verdwijnen.”

Als je, zoals hij bij Google leerde, de klant op de eerste plaats stelt, dan moet dat anders. “De respondent is klant maar wordt volledig genegeerd.”

Van Wieren begon voor zichzelf met Starred, software waarmee je korte – maximaal een schermlengte – surveys uitstuurt. “Wij willen een revolutie ontketenen. Op Starred wordt twee tot drie keer zo vaak gereageerd, de verstuurknop is ook altijd in beeld zodat je zeker weet dat het niet te lang duurt. Bovendien laten we het goed aansluiten op andere klantensoftware. Het mooiste is namelijk, dat je klachten bijhoudt, verantwoordelijke mensen een signaal geeft en kunt terugkoppelen als er iets aan is gebeurd.”

Aan de automatisering daarvan wordt, met een Innovatiekrediet, nog gewerkt. Klanten, waaronder KLM, Vodafone, Wehkamp en Spotify, rekenen op abonnementsbasis af met Starred. “Ons duurste pakket is met 399 euro een fractie van alles wat op de markt is. Er is geen reden waarom dit niet in andere landen net zo goed zal aanslaan.”

Een hele slimme samenwerking is in de maak: “We zijn in gesprek met Salesforce, dé klantensoftwarepartij van de wereld. Bij klanten sluiten we al goed aan op hun pakket, nu komen we ook in de etalage. Mijn doel is van Starred een internationaal bedrijf van betekenis te maken.”