Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Houd klanten blij (voordat iemand anders het doet)

Boze klanten zijn veel schadelijker dan dat blije klanten goed zijn voor uw onderneming. Hoe houd je ze tevreden?

 

Allereerst: herken de signalen. Ontevreden klanten vragen zekerheden. Willen een kopie van een contract, bellen niet meer terug of laten geen interesse (meer) blijken in u of uw merk. Beter om het niet zover te laten komen. Zorg ervoor dat u na het tekenen van een contract direct start met het bouwen aan een sterke klantrelatie.

 

  • Bouw een relatie op: weet wat klanten willen (vraag het ze) en lever consequent. Wie moeite doet voor de klant, wordt een misser sneller vergeven.
  • Wees  verantwoordelijk: heel eenvoudig als alles op rolletjes loopt, lastig wanneer het misgaat. Zorg ervoor dat het personeel weet wat te doen als het fout loopt. Klantrelaties opbouwen heeft alleen zin als uw onderneming als een team opereert.
  • Bewijs uw waarde:  lever wat je belooft, dan is prijsstunten niet nodig.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Vier regels naar goed klantcontact:

  1. Ga met elkaar om als gelijkwaardige partners
  2. Alle afdelingen zijn belangrijk in de relatie met de klant
  3. Luister en los op
  4. Wees verantwoordelijk

Alle artikelen uit de rubriek levensfasen op een rij.