Infographic: zo reageer je op een negatieve beoordeling van een (ex-)medewerker op Glassdoor

boos, ruzie, conflict, banaan

Anonieme reviews op Glassdoor kunnen helpen om je bedrijf in een positief daglicht te zetten bij werkzoekers. Maar wat doe je als je een - al dan niet verdiende - veeg uit de pan krijgt? 

Glassdoor, sinds 2015 ook in Nederland actief, biedt huidige en voormalige werknemers een plek om een oordeel te vellen over hun bedrijf, waaronder over salarissen, sollicitatieprocedures en de ceo. Zo zie je bijvoorbeeld dat Elon Musk als ceo van SpaceX een approval rate van 98 procent heeft bij zijn 4000 werknemers. En dat een softwareontwikkelaar bij Booking.com gemiddeld 61.000 euro per jaar verdient. Het in 2008 gelanceerde Glassdoor trekt dankzij dit soort inzichten maandelijks 32 miljoen bezoekers. 

Maar Glassdoor is bij werkgevers ook berucht om de bij tijd en wijle venijnige en ontnuchterende reviews. Zo karakteriseerde een ex-werknemer het Hilversumse bedrijf Spil Games drie jaar geleden als "een verspilling van menselijk en technisch potentieel". En kenschetst iemand in datzelfde jaar zijn ervaring bij Travelbird als "vrolijk en dynamisch vanaf buiten, slecht betaald en achterbakse politiek vanaf binnen" (overigens te midden van een reeks grotendeels positieve reviews).

Als ondernemer valt zo'n negatieve beoordeling natuurlijk rauw op je dak. Deze infographic die we toegestuurd kregen van Headway Capital helpt je om het hoofd koel te houden bij kritische beoordelingen:

Volg ons ook op Twitter en Facebook

Tips? Mail redactie@sprout.nl

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!