Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pitch van de maand: Lucas van der Meulen (Surprise Dinner)

In deze aflevering van de Pitch van de maand beoordeelt pitch-specialist Nathalie Mangelaars het verhaal van Lucas van der Meulen (Surprise Dinner), een bevlogen ondernemer die laat zien hoe uit eten gaan nog spannender kan worden. (bekijk de video hierboven)

Wil jij dat Nathalie Mangelaars ook jouw pitch onder de loep neemt? Mail naar [email protected]

Wat kun je van Lucas leren?

Lucas is een pitcher die écht in het moment pitcht en goed inspeelt op wat er in het publiek gebeurt. Ook laat hij zich niet gek maken! Bij de aankondiging van Lucas stelde de dagvoorzitter toevallig een vraag aan het publiek die hij ook had verwerkt in zijn eigen pitch.

Lucas laat perfect zie hoe je hiermee om gaat. Benoemen, breng het met een glimlach en weer doorgaan! Nadat hij halverwege de punchline van zijn bedrijf vertelt, hoort hij het publiek lachen. Ook daar speelt hij weer perfect op in met zijn “Onthoud ‘m he!”.

Zijn lach is oprecht en niet ingestudeerd, dat voel je. Zijn spreektempo wisselt hij af waardoor hij de juiste accenten legt in zijn verhaal. De pauzes die hij laat vallen zijn op exact de juiste momenten. Kortom, zijn presentatievaardigheden zijn top! 

Bekijk ook de pitches van:
Eline Leijten (Plugify)
Steven Kroon en Janneke van den Heuvel (TryLikes)
Bart Verweijen (Waterly)
Jari Hazelebach (AVA)

Wat zou Lucas kunnen verbeteren?

Lucas begint met het introduceren dat hij vragen gaat stellen. Dit is overbodig. Stel gelijk vol enthousiasme je vraag aan het publiek. Daarnaast zou ik na deze vragen zijn concept nog in één of twee zinnen uitleggen. Hij introduceert nu dat hij het beste van twee werelden combineert, maar je kunt je oplossing groter maken door dit krachtig neer te zetten.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Laatste puntje is zijn call to action aan het einde. Je wilt de hulp van je publiek en daarvoor moeten ze naar de website. Maar wat moeten ze daar precies doen? De tip voor een goede call to action: Wees specifiek! 

Lees ook:
4 krachtige openingen voor een vlammende pitch
De beste pitchers van Nederland bezitten deze 3 eigenschappen
4 redenen waarom de beste pitchers wel verbinden maar niet verkopen