Hoe Snappcar het tweede autodeelplatform van Europa werd (podcast)

Snappcar tweede autodeelplatform in Europa

In de podcast Drive spreekt Taco Oosterkamp met topondernemers. In deze aflevering: Victor van Tol, mede-oprichter van Snappcar: "De automarkt gaat consolideren en daarin zullen wij een belangrijke speler zijn, maar of we het platform boven Uber worden? Ik denk het in alle bescheidenheid niet."

Victor van Tol ergert zich mateloos aan de talloze auto’s die gemiddeld 23 uur per dag stilstaan. Met autodeelplatform Snappcar heeft hij één doel voor ogen: 5 miljoen minder auto’s in Europa voor 2022. Dankzij overnames en organische groei werd het bedrijf in een paar jaar tijd de tweede speler in de EU. De weg ernaartoe ging niet zonder slag of stoot: een exit van aandeelhouders, mede-oprichter Pascal Ontijd die de tent verliet en een tumor ter grootte van een appel die geconstateed werd bij van Van Tol. Toch bleek dit laatste een een 'blessing is disguise'

In deze podcast hoor je:

  • Waarom Snappcar een oude 'vijand' partner heeft aangesloten
  • Wat je doet als jouw visie niet strookt met die van de aandeelhouders
  • Waarom het verschrikkelijk moeilijk is om deelauto's te verzekeren.
  • Waar Victor van Tol op let bij bij sollicitanten
  • Wat voor gevolgen de zelfrijdende auto heeft voor Snappcar  

Taco Oosterkamp is serie-ondernemer en zakelijk denker. Hij helpt ondernemers al meer dan 10 jaar bij de groei van hun bedrijf. Behalve groeiexpert van Sprout is hij columnist van Management Team. Hij werkt met ondernemers in Nederland én buitenland. Richard Branson vroeg hem ooit of hij de directeuren van de Virgin Group een productiviteitstraining zou kunnen geven. Hij bereikt maandelijks duizenden ondernemers met zijn trainingen, webinars en nieuwsbrieven.

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!