Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pratende consumenten verraden toekomstgedrag

Iedere ondernemer weet dat je voorzichtig om moet springen met klachten en opmerkingen van consumenten. Iedere klacht wordt met minstens tien anderen gedeeld, potentiële klanten die u mist. Feedback is er ook voor het bepalen van toekomstig gedrag van de consument.

Hoe je klachten en opmerkingen van consumenten vertaalt in een toekomstvisie is te lezen in When Customers Talk van Scott Gross.

De beste feedback krijgt u door:

  1. Vooral te luisteren naar de beste klanten
  2. Kritiek en opmerkingen van klanten serieus te nemen
  3. Stel vragen over zaken die belangrijk zijn voor de klant, denk niet aan eigenbelang
  4. Interpreteer opmerkingen niet overhaast
  5. Onderneem direct actie

Gebruik de informatie om, wat Gross een ’wow experience’ noemt, te bereiken. Doe iets met de opmerkingen van klanten en overtref de verwachtingen.

Meer over het boek van Gross op website Allbusiness.com

Zelf klagen? Win een shredder

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Update: MIT Sloan zegt het ook: sociaal ondernemen loont