Hoe De Speld in 10 jaar uitgroeide tot satirisch nieuwskanon

Al 10 jaar heeft de satirische nieuwswebsite De Speld succes als ‘vaste prik voor onbetrouwbaar nieuws’. Medeoprichter Jochem van den Berg (35) vertelt over zijn redactionele keuzes en legt uit hoe je dat doet, zo’n satirisch blog financieel runnen. ‘We hadden nul ondernemerservaring en geen businessmodel.’

Toch vrij gebruikelijk wanneer je als journalist bij een bedrijf langskomt; het traditionele rondje over de werkvloer. Even langs de salesafdeling, waar de ondernemer in kwestie je een verhaal vertelt over de groeidoelen, een glimp opvangen van de pingpongtafel en de keuken, met het vertrouwde beeld van millennials die met wraps of avocado’s aan de weer zijn. 

De Speld
Sinds:
2007
Oprichters: Jochem en Melle van den Berg
Aantal medewerkers:...

Eenmalig
geïnteresseerd?

Altijd de beste
ondernemersverhalen?

  • Lid van de meest ambitieuze ondernemerscommunity van Nederland
  • Toegang tot alle premium content
  • 4x per jaar het Sprout Magazine
Sprout Member worden

Jelmer Luimstra is online redacteur voor Sprout, en schrijft over vernieuwende scaleups en startups.

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!