Prijsverhoging: de belangrijkste do's en don'ts

Geld

Straffeloos de prijs van je product of dienst verhogen, lijkt een lastige opgave. Maar met de juiste aanpak geef je je rendement met relatief weinig moeite een flinke boost. Dit zijn de belangrijkste do's en dont's.

Toen de beroemde Amerikaanse investeerder Marc Andreessen twee jaar geleden door interviewer Tim Ferriss werd gevraagd welke boodschap hij op een enorm billboard zou zetten om zoveel mogelijk startups te bereiken, was zijn antwoord: ‘Verhoog je prijzen’. Andreessen had zelfs al eens overwogen om die tekst met een rokend vliegtuig in de lucht te schrijven, zei hij.

Bedrijven vragen niet genoeg voor hun product om de marketing- en saleskosten te dekken die nodig zijn om überhaupt klanten te vinden, signaleerde...

Eenmalig
geïnteresseerd?

Altijd de beste
ondernemersverhalen?

  • Lid van de meest ambitieuze ondernemerscommunity van Nederland
  • Toegang tot alle premium content
  • 4x per jaar het Sprout Magazine
Sprout Member worden

Redacteur Sprout (online). Email: maarten@sprout.nl

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!