Bedelbrief aan Hyves-oprichter

De kans bestaat natuurlijk dat Raymond Spanjar de miljoenen die hij net gecasht heeft met de verkoop van Hyves in een ander leuk projectje stopt. Dat dachten deze drie ondernemers ook. Via een beste-raymond.nl doen drie ondernemers een originele pitch.

De drie jonge ondernemers Edo van Royen, Tom van Vooren en Philippe Taminiau bouwen met Studyflow een online leeromgeving voor het oefenen van eindexamens. Hun boodschap aan http://raymond.hyves.nl/, die net Hyves aan de Telegraaf heeft verkocht, komt recht uit het hart. Lees en hou het droog:

1-0 voor ondernemerschap

Beste Raymond, gefeliciteerd met de verkoop van Hyves, wat een verhaal! Het is deze maand 1-0 voor ondernemerschap. Want het is niet alleen voor Hyves een mooie dag, maar voor alle ondernemers in Nederland. De avonturiers die alles riskeren om een deukje te maken in de wereld. Zij die school vroegtijdig verlaten, de laatste spaarcenten plunderen of zelfs vriendschappen op het spel zetten omdat ze heilig in iets geloven. Bedankt Raymond en iedereen bij Hyves. Want dit succesverhaal is een aanmoediging voor die dromers. Om vooral te blijven geloven, dromen en dag na dag te blijven doen.

Kans om 2-0 te maken
Ook wij zijn zo'n jonge en misschien naïeve startup en we zijn op zoek naar een informele investeerder die met ons een uitdaging wil aangaan. Je hebt bij Hyves veel meegemaakt en we denken dat je ons goed kan helpen. In ruil bieden we een spannend avontuur ondernomen in goed gezelschap ;)

Studyflow

Oké, de bedelbrief is natuurlijk vooral bedoeld om Studyflow onder bredere aandacht te krijgen dan die van Raymond alleen (en hebben Floris en Koen trouwens niet net zoveel gecasht?)  Die aandacht kunnen ze krijgen: Studyflow is een aardig online concept dat er doordacht en gelikt uitziet, en sinds dit voorjaar gratis mogelijk biedt om examens te oefenen. De drie oprichters studeren nog aan de New Business School in Amsterdam en studyflow is een uit de hand gelopen studieproject. Het verdienmodel erachter is nog niet geheel duidelijk - gemikt wordt op belangstelling van vervolgopleidingen als adverteerders - maar zo is Raymond natuurlijk ook jarenlang bezig geweest bij Hyves. Hij hoeft maar op één knop te drukken voor een afspraak met zijn fans. 

 

Lees ook:

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!