Brand New Day
Kalo Bagijn (38) en Thierry Schaap (39)
Sinds 2010
Omzet: niet openbaar
Challenger omdat: ‘Wij het antwoord zijn op de woekerpolisaffaire. Pensioenverzekeraars stelen nog steeds geld van hun klanten.’
Volgens oud Binck-oprichters Kalo Bagijn en Thierry Schaap is de tijd van de woekerpolissen nog steeds niet voorbij. De kosten die pensioenverzekeraars aan hun klanten berekenen zijn veel te hoog, vindt Bagijn. “Ik wist vantevoren dan het erg was, maar nu ik erin gedoken ben, kom ik steeds weer schandalige regelingen tegen.” Brand New Day berekent zijn klanten slechts een half procent kosten. “En elk procent minder kosten levert je straks een dertig procent hoger pensioen op.” Overstappen van een woekerpolis naar deze verzekeraar gaat zonder veel rompslomp. De bedrijfsfilosofie is simpel: voor groei is klanttevredenheid nodig, en die komt rechtstreeks voort uit de prijs. “Zo werkte dat ook met Binck: de lagere kosten voor een effectentransactie leverde ons een marktaandeel op van zestig procent. De komende jaren zullen we streven naar een marktaandeel tussen de vijf en twintig procent. Het speelt ons natuurlijk in de kaart dat het vertrouwen in verzekeraars momenteel op het dieptepunt is.”