Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De Twinsumer

De klant baseert zijn mening niet meer alleen op wat u als verkoper zegt. Met internet is overleg met andere consumenten een tweede natuur geworden. De twinsumer heeft het voor het zeggen.

Trendwatching.com introduceert de term ‘twinsumerism’: consumenten die via internet gelijkgestemden opzoeken (of bij elkaar worden gebracht) om de juiste aanschaf te kunnen doen of de juiste beslissing te kunnen maken.

 

Wil je bijvoorbeeld als 24-jarige vrouw met een voorkeur voor mooie fauteuils weten of je de nieuwe versie van een klassiek model moet kopen, dan zoek je advies van eenzelfde vrouw die van fauteuils houdt en de stoel al een tijdje heeft.

 

Het wordt steeds makkelijker om via het internet een partij te vinden die de dezelfde voorkeur, achtergrond en interesses heeft. Niet in de laatste plaats doordat websites aan bezoekers ruimte bieden om gekocht waar te recenseren en te beoordelen. Lees meer bij Trendwatching.com.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Het is zo gek nog niet om uw klanten een recensiehoek op uw site aan te bieden. Als de beoordelingen goed zijn, kunt u uw klantenbestand snel uitbreiden zonder veel geld uit te geven aan marketing.