Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Dr. Internet analyseert lunch4kids

De Engelse knuffelkok Jamie Oliver luidde vorig jaar al de alarmbellen: onze kinderen worden vet! De catering binnen scholen bestaat vaak uit veredelde snackbars, waar zwetende kroketten wachten op vetzuchtige kids

En wat er in gaat, komt er ook weer uit, zo is wetenschappelijk bewezen: al dat vette voedsel is niet bevorderlijk voor het intellect van ons kroost. Tijd dus voor actie, zo moeten de initiatiefnemers van Lunch4Kids gedacht hebben. Vanaf nu kunnen ouders het lunchpakket van hun kinderen organiseren via Lunch4Kids, zodat op school leuk, lekker en gezond geluncht kan worden. Prachtig initiatief!

Eerste indruk

Voor de presentatie van dit concept is gekozen voor de karaktertjes Layla, Luuk en Kokkie, respectievelijk een meisje, een jongen en een kok. Zo blijft het lekker neutraal en met de toevoeging van een expert, ook nog eens geloofwaardig. Slimme keuze dus en ook nog eens erg lekker uitgevoerd.

Interaction design

De karakters drukken hun stempel op de look & feel van de site: die is vrolijk en jeugdig, maar wel serieus genoeg om het gezondheidsaspect over te brengen. De animatie op de homepage vertelt eigenlijk alles, in heldere kindertaal en met geluid.

Vormgeving

Jammer is wel dat buiten de illustraties en animaties de content op een vrij platte en saaie manier wordt gepresenteerd. Met name voor het samenstellen van de lunchpakketten verwacht ik een leuke, dynamische oplossing.

Content

De ingangen naar de verschillende doelgroepen (ouders, scholen en kids) zijn helder. Het is altijd lastig om zulke sterk uit elkaar liggende doelgroepen te verenigen op één site, maar in dit geval is de opzet geslaagd. Zakelijke, praktische en overtuigende informatie voor ouders en scholen en per leeftijd gecategoriseerde content op maat voor de kids. Binnen groep 1 vooral plaatjes en richting groep 8 wordt alles al meer volwassen. Precies zoals kinderen ook aangesproken willen worden. Geen kinderlijke flauwigheden, maar op hun niveau afgestemde content, die nog leerzaam is ook. Nooit geweten dat je bij veel buurtchinezen kwal kunt bestellen!

Conclusie

Met zo’n simpel gegeven als een lunchpakket zijn de initiatiefnemers erin geslaagd om een zeer complete en overtuigende website weg te zetten. Als ouder en als school kun je eigenlijk niet om Lunch4Kids heen. Nu is het aan de kinderen om niet alsnog hun uitgebalanceerde lunchpakket met een welgemeend ‘toedeledokie’ in de pedaalemmer te flikkeren en richting de Febo te vluchten.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Content: 9
Vormgeving: 7,5
Interaction design: 7
Eindoordeel 8-

Bram van Rijen is art director bij This is great. Iedere maand recenseert hij een businesssite voor Sprout.