Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Dure computerhulp

Aan alle kanten wordt er geknaagd aan het monopolie van KPN. Het bedrijf is naarstig op zoek naar nieuwe markten. Computerhulp voor ondernemers bijvoorbeeld.

We stellen het ons als volgt voor: een ondernemer wil eindelijk van zijn veel te dure isdn-lijn af, belt KPN en komt erachter dat voor een simpel 3 megabit lijntje al 25 euro per maand betaald moet worden. De concurrentie is veel goedkoper en biedt meer. Helaas is afsluiten en overstappen geen mogelijkheid bij KPN. De ondernemer kan kiezen: Of drie weken geen internet en telefoon mét een overstap naar de concurrent. Of adsl afsluiten en een te dure KPN internetaansluiting nemen. Gevolg: de ondernemer zit nog altijd klem bij de KPN. En natuurlijk zijn er oplossingen/omwegen, maar die mag u zelf uitzoeken. Een gehaaide marketeer van de telecomreus luistert mee op het callcenter, ziet een gat in de markt en bedenkt KPN Computerhulp.

 

KPN krijgt ongetwijfeld vaak digibeten aan de lijn. De nieuwe service, die vandaag gelanceerd wordt, belooft: ‘professionele hulp en advies bij ICT-problemen.’ Een abonnementje Basic kost 14,95 euro per maand, Professional kost 29,95 euro per maand. Beide abonnementen branden hun vingers aan maximaal vijf computers. Een kwartiertje bellen kost bij Basic 20 euro, bij professional is dat gratis. Hulp op kantoor kost altijd 20 euro per kwartier.

 

Leuk idee van KPN, maar is de concurrentie niet veel goedkoper? Simpele problemen lost u zelf op met een vraag in een zoekmachine, voor ingewikkelde zaken huurt u een expert in. Gespecialiseerde bedrijven in computerhulp zijn er al jaren. De twee grootste (met landelijke dekking) zijn: Digiprofs (een netwerk van ict-experts), zij komen aan huis voor 15 euro per kwartier en Rent a Whizz Kid (39 euro per uur). Dat scheelt nogal.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Ons advies: laat KPN een markt zoeken waar klanten echt iets aan hebben en blijft u voorlopig bij de concurrenten: Professionele computerhulp vindt u bij de Brancheorganisatie Computerhulp. KPN is hier overigens niet bij aangesloten.